Wanneer is er sprake van tinnitus lage tonen?
Ik hoor al sinds drie maanden een vreselijk irritant laag brommend geluid. Het klinkt als resonantie geluid omdat ik het door heel mijn huis hoor. Het geluid is er niet constant. Omdat de buren aan het verbouwen zijn dacht ik dat het geluid daar vandaan kwam. Mijn man, kinderen en buren horen het niet. Ik hoor het alleen in huis en bij mijn buren die een uitbouw hebben hoor ik het nog beter. et klinkt zoals ieder ander met deze klachten het omschrijft als een diesel die voor je huis stationair staat te draaien.
Ik word er snacht wakker van. Het verschilt ook kwa tijden. Als ik mijn rechter oor dicht houdt is het geluid niet hoorbaar. Gehoor is iets slechter aan die kant en ik hoor daar geen hoge tonen mee.
Ik heb zelf het idee dat het van buiten komt maar nu het volgende. Als ik het hoor en ik beweeg mijn hoofd is het geluid weg. komt wel weer terug direct daarna. Als ik mijn tanden hoorbaar op elkaar laat vallen is het geluid ook weg. Als ik aan het typen ben hoor ik het wel. Bij oordoppen ervaar ik het geluid wel als trillen. Soms hoor ik het in de auto ook.
Om het medische uit te sluiten ben ik naar de huisarts geweest. Mijn oren zagen er goed uit. Zijn verklaring is dat het mogelijk kan zijn dat er een gebied lam ligt waardoor mijn hersens bij een bepaald geluid (lage toon) geprikkeld wordt en dan door blijft zoemen. Dus het geluid is weg maar het zit tussen mijn oren. Ik kan aan de rechterkant mijn oor ook niet klaren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.