Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb psychische klachten en grote kinderwens, hoe zit het inelkaar? (Uitleg)

Ik heb ADD met ernstige Borderline trekken en heb PTSS en trekken van ASS. Ik automutileerde tot Februari 2012 en heb eind Augustus van dit jaar voor de 3de keer dit jaar overdosis genomen. 1 Juli dit jaar was de 1ste keer na een dikke 9 maanden, weer een overdosis. Ik hoop dat het nu niet meer gebeurd, want heb een hele grote kinderwens en nu heb ik gehoord, dat je minimaal 2 jaar, stabiel moet zijn, om allerlei testen te ondergaan, voordat je in aanmerking komt, voor een spermadonor! Wat is hiervan waar en hoe zien die testen eruit en gaan die testen in z'n werk? Ik heb enorme bindingsangst en daarom wil/ kan ik geen vriend hebben en moet het dus via een spermadonor!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het gaat niet zozeer om de testen. Het gaat er om dat je gezond bent, want niemand wenst bewust een ouder met zo veel psychische klachten.

Zo staat het in de brochure van het UMCG:

Als u gebruik wilt maken van anoniem donorzaad dan moet het gehele behandelteam (zowel de gynaecologen, fertiliteitsartsen als de klinisch embryologen) zich positief over uw verzoek uitspreken. Het moet duidelijk zijn dat u achter de beslissing staat en de consequenties van het gebruik van zaad van een onbekende man kan overzien. Om als team een gefundeerd antwoord te kunnen geven wordt zo nodig extra overleg gevoerd met uw huisarts en andere behandelaars, en kan advies van medisch maatschappelijk werk van het UMCG en/of een medische psycholoog worden gevraagd.

Uiteraard mogen we van u, als mogelijke ouders, verwachten dat u gezond bent. Niet alleen om een zwangerschap goed te doorstaan, maar ook om het kind dat u hopelijk krijgt een langdurig ouderschap te bieden.

http://www.umcg.nl/SiteCollectionDocuments/Zorg/ZOB/D/Een%20behandeling%20met%20anoniem%20donorzaad%20VLC%20409%201011.pdf

Ook een behandelcentrum zegt:
Bij beide mogelijkheden (T-donor of eigen donor) vindt altijd counseling met een psycholoog plaats.
http://www.geertgen.nl/waar-kom-ik-voor/verzoek-donorzaad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt een hele grote kinderwens, dat is mooi, vanuit de natuur ook logisch om te voelen. En lijkt het enige lichtpuntje in je verhaal.

Je vraagt letterlijk "hoe zit het inelkaar?"

Mijn inschatting is dat je geen fijne jeugd hebt gehad, als kind niet die aandacht en zorg die een jeugd onbekommerd maken. Het kind in jezelf - en mijn ervaring is dat elke volwassene dat in zichzelf meedraagt - zal nog steeds behoefte hebben aan wat er toen niet was. Sommige mensen zijn zich dit bewust, sommigen niet, maar wie het zich bewust wordt kan er dus wat aan doen.

Nogmaals, het is maar een inschatting van iemand die je totaal niet kent, maar zou je huidige kinderwens niet daaruit kunnen voortkomen, een eigen kind geven wat je vroeger nodig had? In dat geval ......... heb je dat kind al. De kunst blijft dan nog er contact mee te maken, en dat vergt aandacht en tijd. Evenals "echte" kinderen trouwens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing