Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik vertrek maandag op vakantie en heb nu al de bibber op mijn lijf. weten, koud, stress, nerveus.... Wat kan ik doen om terug rustig te worden?

Ik neem medicatie tegen angstaanvallen maar ik ben toch nerveus voor de reis. Gewone normale gezonde spanning , word bij mij angst....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Probeer je angst te relativeren. Angst is pas nodig als er echt iets gebeurd.
Nu heb je last van angstaanvallen schrijf je, dus zal het bij jou gecompliceerde zijn.
kijk goed na waar je bang voor bent en bedenk je of dit relevant is. Dit kan helpen om rustiger te worden als je begrijpt dat je angst niet op feiten gericht is.
Sterkte en hopelijk een fijne vakantie laat je angst het niet verpesten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Knufke,

Als medicatie reeds wordt gebruikt en fysieke oplossingen niet klaarliggen is het goed om ook de geestelijke variant te bekijken.

Onze geest is steeds op bezig een evenwichtig pad in gevoelens te bewandelen. Als het veel onbekende ervaringen tegenkomt weet de geest niet goed welk gevoel daarbij hoort. Dit is een verklaring voor sommige angsten.

Het is juist goed om een bekend gevoel te ervaren op zo'n moment. Trek je weinig aan van wat je niet kent maar concentreer je op een vertrouwd gevoel(van prettige ervaringen).

Een prettige en ontspannen reis gewenst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al duizenden jaren wordt kamillethee gebruikt om de slaap te bevorderen. Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat kamillethee op muizen net zo kalmerend werkt als tranquillizers...
Ook is er al een eerste studie beschikbaar dat bij mensen in geval van angststoornissen kamillethee een veel beter effect had dan placebo's [nep-pillen].

Kamillethee is te koop in de supermarkt, ik zou zeggen, koop een paar doosjes en neem wat mee, probeer ze uit, het zou moeten helpen.

Fijn vakantie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing