Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen als ik me voortdurend zorgen maak om van alles?

Bij de geringste dingen maak ik me al ongelooflijk zorgen en ben ik nerveus en denk hier heel lang over na, totdat het gevoel op een gegeven moment plotseling verdwenen is en niet meer terugkeert?

Bijvoorbeeld als ik iemand bezoek, die ik eigenlijk niet mag bezoeken, dan controleer ik eerst de omgeving op bekenden en verberg ik mijn fiets, zodat niemand dit ziet. Maar toch maak ik me zorgen dat iemand dit weet. Wat is dit? En hoe kom ik hier van af?

Ik leef een rustig leven, dus daar kan het niet aan liggen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zoals je het hier omschrijft klinkt het als een behoorlijke belemmering op je leven en ik denk niet dat dit alleen zo even is op te lossen. Ik zou kiezen voor een deskundige hulpverlener en persoonlijk het liefst alternatieve behandeling. Een psychiater zou in dit geval meestal kiezen voor eerste stap medicatie en dat is niet nodig. Daarmee lijkt het beter te gaan, maar je onderdrukt het en dat wil je ook niet. hieronder 1 van de vele mogelijkheden http://www.morpheus-emotionele-bevrijding.com/gegeneraliseerde-angststoornis.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat je zou kunnen doen is de dingen die je eigenlijk niet mag doen(van jezelf),ook niet doen.dan pas heb je echte rust.nu creeer je zelf onrust door te doen wat niet mag.daar maak je je dan zorgen over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je het beste kunt doen is dit met je huisarts bespreken. Hij of zij kan je dan, als dat nodig blijkt, doorverwijzen naar een psychiatrische hulpverlener. Want het lijkt erop dat zich van alles in jouw hoofd afspeelt wat niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Amadea
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing