Bestaat er een psychische stoornis die hierop lijkt of deze kenmerken heeft?
Sinds anderhalfjaar ongeveer dagdroom ik heel de door. Als ik op straat loop, als ik thuis ben. Ik maak constant situaties in mijn hoofd die niet echt zijn. Ik fantaseer bijvoorbeeld dat ik een vriendin heb(een relatie) of dat ik beroemd ben en veel vrienden heb. Ik doe dit de hele dag door en ik kan er niet mee stoppen. Als ik me slecht voel ga ik naar mijn kamer en ga ik helemaal op in die fantasie(stel ik heb ruzie gehad, dan doe ik in mijn kamer alsof ik een interview geef voor een tv programma zodat ik even niet meer aan die ruzie denk)
Toegevoegd na 43 seconden:
Mijn vraag is: bestaat er een psychische stoornis die hierop lijkt/deze symptomen heeft.
http://huisvanbelle.nl/de-kunst-van-het-dagdromen/
kun je een ruzie uiteindelijk echt verwerken of blijf je het ontwijken door te vluchten in je fantasie?
Dat is vluchtgedrag,je hersens doen dat om je te beschermen tegen stress.
Je maakt zo voor jezelf een wereld die je wel fijn vindt en waar je in kan vluchten.
Ik herken het wel een beetje,maar ik trek me dan meer in mezelf terug en dan ben ik een tijdje niet aanspreekbaar.
- nl.wikipedia.org/wiki/Fantasie_en_dagdromen
- www.gedragsproblemen.com
als...
je er maar van overtuigd bent en blijft dat je dat wel degelijk kan. Probeer er gewoon niet langer tegen te vechten want dát is één van de hoofdoorzaken waarom je er last van begint te krijgen. Alles wat de natuur (God?) ons laat ervaren heeft een constructieve reden van bestaan en van zodra we een bepaald fenomeen gaan aanvechten alsof het niet bij ons hoort dan activeer je voor jezelf conflicten en situaties waar je geen weg mee kan.
Van zodra je in staat bent om eender welke ervaring als de voorbode van iets constructiefs kan zien/aanvaarden dan activeer je een heel ander proces in jouw brein,
een proces dat rust, vrede, verdraagzaamheid en Dankbaarheid brengt. Bekijk jouw situatie dus eens bewuster en consequenter vanuit een constructief standpunt en je zal jouw Geluk niet op kunnen, daar geef ik jou levenslange garantie op! Geniet van jouw gaven in plaats van klakkeloos aan te nemen dat je een stoornis zou hebben. Vertrouw er op dat de dirigent van "Het Leven" ook met jou de allerbeste bedoelingen heeft!
Ga elke avond met die geruststellende gedachte slapen en sta elke dag met die geruststellende gedachte op.
Je zal merken dat je deze zogenaamde stoornis als jouw succes brengende bondgenoot kan hanteren. Liefs en veel Succes ermee!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.