Wat te doen tegen slaapproblemen door angst en het zien van dingen?
Hallo,
Aangezien ik hier al meerdere maanden mee zit wil ik toch nog eens proberen of iemand me kan helpen.
Ik ben een meisje van 17 en sinds een paar maanden slaap ik heel slecht, dit komt doordat ik 's nachts vaak wakker word en dan dingen in mijn kamer zie die er helemaal niet zijn. Vannacht waren het bijvoorbeeld mensen. Met deze 'mensen' ga ik dan praten en dan kan ik niet meer slapen doordat ze er zijn.
Ook kom het wel eens voor dat ik 's nachts voor alles bang ben zelfs met de lamp aan. Ik durf me dan niet te bewegen en krijg last van mijn longen. (Gelukkig gebeurt dit niet vaak).
Volgens anderen (en mijn psycholoog) heb ik problemen met emoties, nu wil het zo dat ik per week 2 keer wel goed slaap doordat ik helemaal k.o in m'n bed lig na het uitgaan (vaak met blackouts) kan er dus een verband zijn tussen het slapen en mijn emoties aangezien ik na het uitgaan dus geen dingen voel door de drank.
is het omdat je dan 'rustig' wordt ?
Dan zou het weleens zo kunnen zijn dat je zonder het te weten aan 'zelfmedicatie' doet.
Voel je je erg onrustig als je niet blowt ? was dat ook vóórdat je überhaupt voor het eerst blowde het geval ?
Misschien kun je eens overwegen om te vragen aan je (huis)arts/psycholoog/psychiater om een ADHD-onderzoek ;)
http://www.psyq.nl/Programma/ADHD-bij-volwassenen kijk hier eens op ... wellicht dat je er iets aan hebt ?!
sterkte!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.