Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen slaapproblemen door angst en het zien van dingen?

Hallo,
Aangezien ik hier al meerdere maanden mee zit wil ik toch nog eens proberen of iemand me kan helpen.

Ik ben een meisje van 17 en sinds een paar maanden slaap ik heel slecht, dit komt doordat ik 's nachts vaak wakker word en dan dingen in mijn kamer zie die er helemaal niet zijn. Vannacht waren het bijvoorbeeld mensen. Met deze 'mensen' ga ik dan praten en dan kan ik niet meer slapen doordat ze er zijn.
Ook kom het wel eens voor dat ik 's nachts voor alles bang ben zelfs met de lamp aan. Ik durf me dan niet te bewegen en krijg last van mijn longen. (Gelukkig gebeurt dit niet vaak).

Volgens anderen (en mijn psycholoog) heb ik problemen met emoties, nu wil het zo dat ik per week 2 keer wel goed slaap doordat ik helemaal k.o in m'n bed lig na het uitgaan (vaak met blackouts) kan er dus een verband zijn tussen het slapen en mijn emoties aangezien ik na het uitgaan dus geen dingen voel door de drank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Heb je deze dingen al eens goed uitgepraat met je psycholoog want ik krijg de indruk dat je eerder last hebt van hallucinaties,die gepaard gaan met angsten(druk op de longen)Als je veel gedronken heb kan dit alles wel tijdelijk onderdrukt worden door de alcohol.Weet niet of je medicatie neemt maar mij lijkt een zekere vorm van medicamenteuze behandeling aangewezen.
fremar
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing