Ik ben afhankelijk geworden van hulpverleners en zit in de slachtofferrol, hoe kom ik hieruit ?
Mede (denk ik) door jarenlange therapie ben ik afhankelijk geworden van hulpverleners en pillen wat kan ik hieraan doen er is ooit een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis bij mij geconstateerd, wie herkent dit ?
En spreek je uit eigen ervaring of zo ?
Sorry hoor, maar wat een antwoord.. kan ik op deze manier niets mee.
Engelwortel ik vraag me wel af waarom je zo boos reageert want de reactie van Ytje is juist goed. Er staat bij de vraag ook niet verschillende therapieën maar jarenlang therapie.
als je je veiligheid vond
in begrenzingen. Probeer je leven in eigen hand te nemen. Door het te proberen is niemand slechter geworden. Ik gun je je eigen leven!
Daarnaast vraag je haar: "heb je ook gelezen dat ik al heel veel therapie heb gevolgd?" Als jij de vraagsteller bent van dit topic, want dat is niet duidelijk doordat er 2 verschillende namen staan.
Ja dat heeft ze gelezen, net als iedereen hier. Maar je hebt niet verteld wat voor therapie. Kan voor alles zijn natuurlijk en niet perse voor je APS. Ytje heeft alleen gevraagd om wat extra informatie.
Als je die informatie niet wilt geven, mag dat natuurlijk, maar dat kan je ook gewoon zeggen. Ontplof niet meteen, daar word je zelf alleen maar moe van en dat kost energie. En mensen krijg een verkeerd beeld van je. Dat wil je toch niet neem ik aan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.