Hoe kom ik van mijn onzekerheid af?
Ik ben een meisje van 20 jaar. Laatste paar maanden ben ik heel er onzeker geworden. Ik ben gestopt met school , kan al heel lang geen werk vinden. Ik doe al maanden heel de dag niks. Ik word er gek van!! Sinds een tijd lukt niks meer.
Als ik vacatures zie waar je een mbo diploma voor moet hebben denk ik bijv dat ik niet slim genoeg ben. Ook ben ik onzeker over mij zelf.
Ik ben me op gaan geven voor een wedstrijd voor modellen samen met een vriendin. We zijn samen door de eerste ronde. Eigenlijk deed ik het meer voor de grap. Nu zit ik heel erg te twijfelen om erheen te gaan. Ik denk dat ik er nu niet tegen zou kunnen door me onzekerheid. Wel vind ik het al leuk dat ik in iedergeval door de eerste ronde heen ben!
Ook heb ik nog nooit echt een vriend gehad, wat ik heel graag zou willen. Om het met iemand leuk te hebben, kunnen lachen. Iemand die je begrijpt.
Niemand weet eigenlijk hoe ik me eigen voel. Onzeker, ongelukkig, heel erg verveeld en niet wetend wat ik kan en moet doen. Ik vind het jammer dat dat nooit word gevraagd, maar alleen commentaar word gegeven op het feit dat ik geen werk heb(wat ik echt niet kan vinden! Een instantie helpt mij bij het zoeken en solliciteren).
Hoe word ik minder onzeker? En tegen commentaar van anderen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.