Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je ervoor kiezen om met een opname in een kliniek (psychisch) je eigen behandeling te blijven volgen, die eerder is gestart?

Stel, je volgt bij 1 instelling een behandeling van 2/3 dagen in de week, maar je gaat ineens door omstandigheden naar de kliniek in opname, bij diezelfde instelling. Kun je dan alsnog jouw behandeling volgen? Aangezien er meestal vaste programma's gevolgd worden in een opname kliniek. Hoe zit dit dan met je eigen behandeling?

Ik weet dat ik dit beter voor kan leggen aan een instelling zelf, maar ik vroeg het me gewoon af, wat in zijn algemeen is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Wat ik hiervan weet is dat mogelijk of deels, maar dit ligt wel enorm aan het waarom van de opname.
Als je opgenomen wordt omdat je totaal "doorgedraaid" bent (vergeef me dit woord), dan zal je toch eerst weer bij moeten komen en het programma van de opname moeten volgen om terug te kunnen gaan naar de behandeling die je al volgde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig is er steeds meer mogelijkheid om mee te praten over de invulling van je behandeling,je zal goede argumenten moeten aan voeren, maar het is wel heel erg belangrijk dat je aangeeft dat jezelf eigen regie wil houden in de behandeling . evt kun je de pvp inschakelen om je te steunen mocht je daar behoefte aan hebt. Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing