Ik heb PDD-NOS en ik mis 'iets' in de richting van vriendschap. Maar ik kan dat niet. Heeft iemand een tip?
Zoals ik al vaker heb verteld, heb ik PDD-NOS, een best ernstige vorm. Ik heb eigenlijk nooit vrienden gehad, het lukt mij echt niet om vriendschappen te onderhouden. Maar hierdoor voel ik me heel vaak alleen, ik heb toch het gevoel dat ik er 'iets' mee wil, al weet ik niet goed wat. Maar vriendschappen onderhouden gaat mij echt niet lukken! Is er iets wat ik kan doen? Zoja, wat? Alvast heel erg bedankt voor het antwoord!
dan kan ik je misschien zinvol antwoorden.
heel erg bedankt!
PDD-NOS is een vorm van autisme. Iemand met PDD-NOS heeft wel kenmerken van autisme, maar net niet genoeg om het zo te noemen.
Het staat voor: Pervasive Developmental Disorder-Not Otherwise Specifed. Oftewel: Pervasieve Ontwikkelingsstoornis- Niet Anderszins Omschreven. Pervasief wil zeggen dat het door heel de hersenen, en dus door heel het gedrag, doordringt. Op deze site staat veel info, en als u wilt kunt u ook eens kijken op bijvoorbeeld www.balansdigitaal.nl .
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.