Heb ik een depressie?
Ik heb het gigantische druk met school, ik ga 's ochtends om 7:00 uur van huis wel en kom ongeveer 19:30 terug van school (maak me huiswerk op school, omdat ik me thuis niet kan concentreren) nou maak ik niet bepaald langen nachten, en ben dan ook vrij moe. ik heb nu al een paar weken dat ik nergens meer zin in heb, het liefst lig ik in bed en doe ik helemaal niks. ik heb nergens meer zin in, en heb het gevoel dat ik elk moment kan gaan huilen. het is me ondertussen al duidelijk dat ik gigantische stress heb. maar heb ik een depressie? en wat kan ik hier aan doen?
Toegevoegd na 6 minuten:
Ik ben 16 jaar, en doe VMBO TL, mocht dit van toepassing zijn.
Leren "nee" zeggen en weten waar je grenzen liggen. Zorg dat je minimaal een paar dagen rechtstreeks uit school lekker naar huis kan gaan en een beetje je eigen ding doen. Je hebt recht op "ik-tijd", want voor wie doe je het anders??? giga druk met school is meer als genoeg. Daar moet wat plezier en ontspanning tegenover staan!!!' All work and no play make Jack a dull boy....
Hoe dan ook....je hele vraag en uitleg ademt uit : "ik ben niet echt gelukkig".... Ga eens na of je op dit moment het leven leidt dat je wil leiden. doe je een opleiding die je graag doet? en hoezo "ik kan me thuis niet concentreren"?
Het verwondert me ook dat je om één of andere reden je nachtrust niet kan hebben. Als je in de zetel ligt waarom kan je dan niet even goed op tijd naar bed?
als het fysisch is, kan één of andere kuur je wellicht helpen. Is het ook psychisch (wat ik meer vermoed) moet het daarom niet om een depressie gaan, wel over enkele dingen die je eens kritisch moet bekijken en eventueel veranderen. alles bij het oude laten en hopen dat je morgen happy opstaat, is een illusie...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.