Hoe dring je tot iemand door om iets te doen, wat hij/zij zelf niet ziet en hard voor moet werken?
Wij wonen een half jaar in een huis dat half af is. Er liggen nog steeds klus-spullen in mijn huiskamer (van een klusvriend van mij vriend) en nog een hoop dingen te doen. Ik heb al vaak bij mij vriend aangegeven dat ik wil dat er weer eens wat gedaan wordt in huis. Ik heb zelf al veel gedaan, maar de klussen die nog moeten, kan ik niet.
Mijn vriend vindt het geen probleem, "er is toch goed in te leven...".
Ja, we leven, maar woongenot heb ik niet.
Als ik erover begin zegt hij dat hij er geen tijd voor heeft. Oké, hij werkt 6 dagen per week. Hij wil pas klussen als hij vakantie heeft, want dan schiet het in zijn ogen pas op. En volgens hem is er geen verschil in: de komende 7 weken 1 klus per week, of over 7 weken 1 week vrij nemen en dan 7 klussen doen...
Hoe kan ik nou tot hem doordringen??!!! De spullen die hij nodig heeft zijn er, hij hoeft alleen zijn klusvriend even te vragen. Maar hij verdomt het gewoon om een boormachine vast te houden... :-(
Heb alles al geprobeerd in mijn ogen; boos worden, rustig blijven, huilen, zelfs gedreigd met 'help mijn man is klusser...'
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.