Welke manieren zijn er, als je depressief bent, toch zin te maken om te gaan werken, zonder medicatie te gebruiken?
Ik bedoel dan dus echt manieren voor op korte termijn, die je nu zou kunnen gebruiken. Mee te nemen in de vraag is dat je op dat moment eigenlijk nergens zin in hebt.
(ik wil hiermee geen meningen of tips verzamelen, maar echt manieren van.. (hopelijk mag dat dus wel?))
Je kan jezelf jarenlang de figuurlijke, schop onder de kont geven, maar ineens kan dat niet meer.
Als je de kracht niet meer hebt houd het op.
Wat zijn de afspraken op je werk? Mischien is tijdelijk werken op therapeutische basis wel een oplossing.
Ik gun mezelf wel de tijd, maar als ik me ziekmeld krijg ik problemen met mijn baas en stoppen met werken is ook geen oplossing, vandaar de vraag. Het liefste blijf ik thuis.
Ik weet niet hoe de ziektewet en arbeidsongeschiktheidsuitkeringen ed. precies in elkaar zitten, en wat de mogelijkheden precies zijn, maar als je zelf ontslag neemt, heb je geloof ik geen recht op een ziekteuitkering, en als je minder uren bent gaan werken heb je geloof ik recht op een lagere ziekteuitkering. En als je (tijdelijk) niet in staat bent je normale hoeveelheid uren te werken door je ziekte, moet daar iets beters voor geregeld worden dan dat je minder gaat werken en daarmee financieel erop achteruit gaat.
Bedrijven willen dat wel graag natuurlijk, gewoon jou in je eentje laten opdraaien voor de gevolgen, maar dat is niet de bedoeling.
Bij het Juridisch Loket kan je gratis terecht met dit soort vragen, en er zijn nog een paar andere vergelijkbare instituten. Zij weten of er mogelijkheden zijn om je ziek te melden zonder problemen te krijgen, of minder uren te hoeven werken met zo min mogelijk financiële gevolgen.
Ik snap dat naar hen toe gaan met je depressie moeilijk kan zijn, maar ik zou je wel echt aanraden het te proberen (eventueel telefonisch).
Ik heb een contract van 9 uur per week en ik ben niet van plan deze te verminderen. Ik bedoelde eigenlijk gewoon dat ik 'op' ben, en soms op wil geven wat betreft de deur uit gaan (dus ook werken).
Ik zal ze een mail sturen, dan kan ik ook nadenken wat ik wil vragen (juridisch loket). Erg bedankt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.