Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt je agressief door overgeven?

Kan het zijn dat er na overgegeven te hebben iets in je lichaam gebeurt waardoor je agressief wordt? Dit vroeg ik me af omdat ik, na overgegeven te hebben, vaak boos ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een mogelijke verklaring zou een lage bloedsuikerspiegel kunnen zijn: als je eet, dan begint je lichaam met het aanmaken van insuline. Geef je over, dan zijn er geen voedingsstoffen meer aanwezig om die insuline te 'compenseren'. Een lage bloedsuikerspiegel kan leiden tot een trillerig gevoel, wazig zien en een ietwat geïrriteerd gevoel. De meesten van ons kennen dat wel als je te lang wacht met eten, en dan een chagrijnig gevoel krijgt. Mogelijk is dat bij jou ook de oorzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, die ervaring heb ik niet. Overgeven hangt bij mij samen met me beroerd voelen en het enige wat ik wil is op bed gaan liggen en slapen om beter te worden.
Zou het misschien kunnen dat jij als gevolg van een psychische ziekte met opzet overgeeft? Dan zal de agressie met die ziekte samenhangen. Jij hebt jezelf bijvoorbeeld vol zitten stouwen en hebt daar vervolgens spijt van omdat je je er bepaald niet blijer door voelt. Dus wil je de overtollige calorieën er zo snel mogelijk weer uit hebben. Dan ben je boos omdat je toch weer hebt toegegeven aan de vreetbui.
Amadea
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing