hoe kan mijn stiefzoon stabiliteit krijgen?
hij is psygotisch en heeft pddnos kan niet tegen verandering en.slaapt slecht de laatste tiid ik ben bang dathet mijn schuld is.omdat ik in zijn leven kwam
Terwijl élke grote verandering (een andere school, een verjaardag vieren etc.) de trigger tot een psychose kan zijn.
Probeer in te zien dat de ziekte van de jongen iets is waarmee jullie mee moeten leren omgaan, niet waarnaar je je hele leven moet inrichten.
Vraag om hulp voor jullie zelf, je vriendin en jou, vraag om begeleiding aan zijn behandelaars.
Ga niet uit elkaar, de moeder heeft jouw liefde en hulp juist hard nodig en jij de hare.
Als het echt nu even niet kan, samen wonen, kijk dan of je tijdelijk terug kan naar vaak komen en overleg met de behandelaars hoe jullie dit het beste aan kunnen pakken.
Niet opgeven als jullie van elkaar houden maar een weg zoeken.
waarom: jij komt zomaar in mijn 'terrein' met andere woorden veranderd de situatie enorm waardoor mijn (zijn) vertrouwen kompleet weg is. ik denk dat de enigste manier om dit te herstellen is om aan te geven wat er allemaal gaat gebeuren, maar vooral waarom. puur voor het overzicht en toch nog een beetje de touwtjes in handen te hebben.
het aandacht geven in positieve vorm zal waarschijnlijk ook enorm helpen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.