Een vriend van mij houdt zichzelf voor de gek, hoe krijg ik hem zover dat hij de waarheid onder ogen gaat zien?
Een goede vriend van me is sinds een jaar getrouwd en heeft me en heeft net een kindje. Ondertussen gaat hij vreemd met een collega. Hij zegt dat het hem om de spanning en de seks gaat, maar ik weet haast zeker dat hij verliefd is op die ander. Ondertussen houdt hij dus zichzelf, zijn vrouw én die ander voor de gek. Ik wil graag dat hij tegen mij zijn ware gevoelens toont, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Beide redenen kloppen niet wanneer je een (stilzwijgende) afspraak hebt om een monogame relatie te hebben met je geliefde. Mogelijk houdt hij zichzelf voor de gek, mogelijk heb jij gelijk, feit is dat hij zijn vrouw bedriegt. Ik lees nergens dat zijn vrouw ook een vriendin van jou is. Dat zou het nog lastiger maken.
Als zijn vrouw een vriendin van je is, kan je beter even afstand nemen, ook van haar.
Maar zij zal zich dan mogelijk afgewezen voelen door jou en dan heb jij een probleem.
Wanneer het voor jóu een probleem wordt, kan je je vriend een tijdslimiet geven. Of je zegt het binnen 2 weken, of ik ga het je vrouw zeggen want ik wil mijn vriendschap met haar niet kapot laten maken door jou affaire. En ik heb geen zin om te huichelen.
Als je niets hebt met zijn vrouw, zou ik het op zijn beloop laten. Maar als het mijn vriend was, zou ik me erbuiten houden.
Het is zijn leven, zijn keuze. Of je het daar nu mee eens bent of niet.
Meestal leren we veel van onze misstappen, mogelijk hij ook. Wanneer hij om je mening vraagt kan je natuurlijk vertellen wat je ervan vindt maar zonder veroordelend vingertje. Meer vanuit je hart omdat je hem en zijn vrouw en hun kindje de aankomende confrontatie niet toewenst. Ook als vrienden moet je kunnen toestaan dat je vrienden wegen bewandelen die jij niet zou kiezen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.