mogelijk autisme, meer uitleg en wat kan ik verwachten?
pas naar een psycholoog geweest heb namelijk moeite met contact maken/houden.
in de zomervakantie had ik een collega gesproken die autisme heeft, en hij had een rijtje kenmerken opgenoemd (zou zo niet meer weten welke het waren) maar ik kon me veel herkennen in die kenmerken. daarom heb ik dit ook verteld aan me psygoloog, en nu denken we dat ik ook autisme heb.
ik ga over een paar maanden dus een autismetest doen, maar wat kan ik daar verwachten?
tevens weet ik wel wat autisme is, maar als ik het iemand zou moeten uitleggen (is nog niet gebeurt) zou ik niet weten wat ik zou moeten zeggen, dus wat moet ik dan zeggen?
Er zijn wel kenmerken die meestal aanwezig zijn maar iedere autist heeft ook eigen dingetjes
Ik bijv kan wel goed contacten leggen
Maar haal me niet uit mn ritme
Dus heel verschillend allemaal
' ik en autisme'
Als het blijkt dat je autisme hebt zou ik me echt geen zorgen maken omdat het in mijn ogen helemaal niets verkeerds is. Als je echt heel zwaar autisme zou hebben zou dat misschien een probleem kunnen vormen maar als dat zo was zou dat waarschijnlijk allang vastgesteld zijn en zou dat allang opgemerkt zijn.
Mensen doen tegenwoordig naar mijn denken een beetje moeilijk over adhd/autisme. Het belangrijkste is is dat als je autisme hebt, je je eigen zwakke plekken inziet en daar iets meer rekening mee houd, maar voor de rest moet je helemaal jezelf blijven en je absoluut niet gaan gedragen naar autistische kenmerken die niet bij jou voorkomen (ik ken wat mensen die na hun diagnose zich expres als een autist gingen gedragen).
http://www.youtube.com/watch?v=d6KAY2LYpgc
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.