Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mogelijk autisme, meer uitleg en wat kan ik verwachten?

pas naar een psycholoog geweest heb namelijk moeite met contact maken/houden.
in de zomervakantie had ik een collega gesproken die autisme heeft, en hij had een rijtje kenmerken opgenoemd (zou zo niet meer weten welke het waren) maar ik kon me veel herkennen in die kenmerken. daarom heb ik dit ook verteld aan me psygoloog, en nu denken we dat ik ook autisme heb.

ik ga over een paar maanden dus een autismetest doen, maar wat kan ik daar verwachten?

tevens weet ik wel wat autisme is, maar als ik het iemand zou moeten uitleggen (is nog niet gebeurt) zou ik niet weten wat ik zou moeten zeggen, dus wat moet ik dan zeggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Jazeker, er zijn wel algemene kenmerken, kijk maar op onderstaande link, maar zoals al terecht opgemerkt werd, is iedereen anders en zul je misschien aan een aantal kenmerken voldoen, maar niet aan alle.

Met autisme is heel goed te leven, als je het zelf maar accepteert, dat is het allerbelangrijkst. Pas als jij ermee om kunt gaan, mag je dat van anderen verwachten! Dus ik zeg, schouders eronder en ga ervoor, alles is mogelijk... En onthoudt, iedereen heeft zijn tekortkomingen, autist of niet!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zowel mijn broer als mijn vriend zijn autistisch en ik vind het geweldige mensen. Altijd eerlijk, betrouwbaar en ze weten heel veel over bepaalde dingen. Omdat het altijd over het negatieve aspect gaat wou ik er toch even wat positiefs over zeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing