Hoe kan ik slaapverlamming krijgen?
Ik heb er veel over gelezen en ik weet nu ook precies wat slaapverlamming is. Ik vind het echt heel interessant en ik wil het erg graag een keertje zelf meemaken.
Ik weet dat dit bijna nooit als prettig ervaren word maar ik ben gewoon heel nieuwschierig en ik wil het echt gewoon een keertje gehad hebben.
Ik heb echt op heel veel gelezen (ik heb zelf ook een boek over lucide dromen) in een boek en op internet maar het lukt me maar steeds niet.
Mensen die ik ken hebben het zelf opgewekt door alleen maar stil te liggen maar bij mij lukt het niet.
Als ik het goed heb krijg je slaapverlamming als je lichaam denkt dat je aan het slapen bent terwijl dat niet zo is, en als je dus stil ligt en je beweegt of je slikt, je lichaam gelijk weet dat je niet slaapt en dat het dus niet lukt. Ik kom wel soms zo ver dat het lijkt dat mijn handen door mijn bed zakken en dat ik denk ik er bijna ben maar mijn ogen gaan dan altijd automatisch open of ik slik en dan gaat het weg.
Op wat voor momenten kan ik dit het beste proberen? Voor het slapen? S'nachts? Als ik s'ochtends wakker word in het weekend? Als ik heel erg moe ben of juist niet?
Hoe kan ik dus het snelste slaapverlamming krijgen?
Hopelijk heb ik de vraag een beetje duidelijk gesteld want daar ben ik niet zo goed in..
Ik heb het regelmatig en het is doodeng.
Mijn moeder heeft het ook en nog vaker.
Die durft soms niet meer verder te slapen.
Maar dat kan je niet opwekken hoor,dat heb je of niet.
Ik weet niet waarom maar in het begin was het altijd zo, dat ik in mijn droom flauwviel en dan "wakker" werd en ik dus die slaapverlamming had. Maar het is niet zo dat je wakker wordt en denk: hey wat grappig ik kan niks bewegen. Ik raak helemaal in paniek, elke keer weer. Ik probeer te roepen of geluid te maken maar niks lukt. Terwijl ik na een tijdje ook wel wist van blijf gewoon 10 seconden stil liggen dan is het over. Toch raakte ik weer in paniek als ik het weer had..
Ik weet zelf niet waardoor het komt. Ik kreeg het pas voor het eerst op mijn 18e, daarvoor nooit gehad. Een aantal maanden veel last van gehad en toen werd het ook ineens een stuk minder.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.