Hoe krijg je soort van stemmen, of nare gedachten uit je hoofd?
Ik heb als 2 jaar last van beelden of gedachten. Die 'zeggen' bijvoorbeeld:
Als je dit nu niet aanraakt, gaat een van je dieren dood.
Ik word er gek van, en ik blijf er aan vast zitten omdat 2 jaar geleden mijn cavia is overleden, en (ja het klinkt super raar) toen zeiden mn 'stemmen', je moet nu die knuffel aanraken anders gaat er iemand dood. Dit deed ik niet. En jawel, de volgende dag lag mn cavia overleden in zijn hok. 1 jaar later zei die soort van stem (het niet echt iemand die wat je je hoofd zegt ofzo) tegen mij hetzelfde, wéér deed ik het niet. Toen was mn konijn dood. Het kan ook toeval zijn maar ik wil dat dit niet nog een keer gebeurt en dat ik met zo'n schuldgevoel blijf zitten van: had ik het maar gedaan enz enz. Maar ik du nu alles en mn hele hoofd zit vol met wat ik móét, en ik moet alles 4 x aanraken, soms denk ik echt dat ik een autist ben ofzo. Hoe moet ik dit afleren? Ik durf het echt niet om alles 1 x aan te raken of niet te doen, ik ben namelijk bang dat er weer iemand dood gaat.
Het is een raar verhaal..
Kan iemand mij helpen?
Groetjes!
Toegevoegd na 1 uur:
Ik wil namelijk niet weer met een schuldgevoel zitten als er een dier of mens dood gaat, vandaar kan ik dit niet van me afzetten.
Ik ga er zeker wat aan doen.
Sterkte hoor, het is ellendig almaar in angst en schuld te leven, ik hoop dat het binnenkort beter met je gaat :-)
De huisarts kan je naar een geschikte plek doorverwijzen, dit wisselt per persoon.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.