Zijn de psychologen wel eerlijk? altijd? Kan ik met een psycholoog over mijn eigen twijfels en vermoeden hebben?
Ik heb sinds al een tijd gesprekken met een psycholoog, begin van de behandeling dachten aan verschillende stoornissen zoals, autisme, depressie adhd, en klopten die later niet, ik hoorde ook eens iets met identiteitsstoornis.
Ma goed, nu heb ik zoveel klachten en alles bijna kunnen benoemen aan mijn behandelaar en uit gevoel denk ik dat hij geeft niet eerlijk toe waar hij allemaal aan denkt wat bij mij de probleem zou kunnen zijn, of hij verbergt het, proberen van de probleem iets minder erg van maken(soms). Als ik over een bepaalde klacht heb, dan hoor ik bv jaa dat heeft iedereen wel eens en is niet zo erg of dat hoort bij depressie, probeer anders te doen etccc
In laatste gepsrekken hoor ik niets meer van ik krijg alleen advies betreft mijn dagelijkse leven enzo alsof we meteen het probleem zijn aan het oplossen maar er is nog geen diagnose, voor mij tenminste
Ik weet niet of het bij iedere client de procces zo verloopt? of dit hun strategie is ivm privacy en meer zekerheid, of juist mijn geruchten kunnen kloppen dat de echte probleem genegeerd wordt en verplaatst in andere makkelijkere stoornis!?? Gebeurt dat wel eens? Er is nu zeker meer dan 10 a 15 gesprekken uitgevoerd
Ik wil meer duidelijkheid hebben, maar ik wil ook niet te overdreven of te nieuwsgierig overkomen? wat en hoe moet ik het doen? mag dat ?Kan ik het hebben over de stoornissen waar ik zelf aan twijfel?
Kent iemand zich in mijn verhaal uit ervaring ofzo, hoor ik het graag
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.