Wanneer moet je van behandelaar wisselen?
Vijf maanden geleden ben ik bij mijn huidige behandelaar gekomen voor poliklinische contacten. Vanaf het begin was het voor mij duidelijk dat het contact stroef verliep omdat ik hem niet vertrouwde. Ik heb hier niets over gezegd in het begin omdat ik hem ook een kans wilde geven en sowieso niet snel mensen vertrouw.
Nu heb ik na vijf maanden aangekaart dat het vertrouwen totaal niet is gegroeid, slechts afgenomen en dat ik eigenlijk een andere behandelaar wil als dat kan.
De reden dat het vertrouwen niet is gegroeid is dat ik eigenlijk nooit antwoord kreeg als ik een mailtje stuurde (dit deed ik ongeveer 1 keer per maand, en dan alleen op afspraak), niet eens een leesbevestiging waardoor ik erg onzeker bleef of hij voor mij belangrijke (en vaak ook moeilijke) informatie had gelezen.
Ook was het zo dat hij standaard op elke afspraak te laat kwam (10-20 minuten)
Daarnaast in de gesprekken gaf hij mij altijd het idee dat ik niet aan de behandeling mee werkte en dat als het niet goed ging, het aan mij lag. Door mijn onzekerheid ging ik daar vaak slechter de deur uit dan dat ik er in ging en is mijn automutilatie en suïcidaliteit vaak erg toegenomen.
Mijn vraag is, nu of ik terecht een wisseling van behandelaar heb aangevraagd en zo ja, of ik dit niet te laat heb gedaan?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.