waarom lukt het me niet om mensen te spreken?
een tijdje geleden heeft een goeie collega/vriend er voor gezorgd dat ik een kort gesprekje met iemand hield. alleen ik heb hier 2 weken aan zitten werken, dus was niet bepaald een spontaan gesprekje.
gister vond dezelfde collega me nogal stil, en hij kwam dus naar me toe en vroeg of ik wat meer over dit en dat wou vertellen. alleen er kwam niks binnen om te zeggen.
ik wil niet meer dat stille jongetje zijn
me kenniskring is behoorlijk klein en ben nu zelfs op het punt om nieuwe contacten te vermijden. maar dadelijk heb ik helemaal niemand meer.
1. waarom lukt het me niet om iemand te spreken?
2. wat kan ik hier aan doen?
hoe moeiijk het ook is, probeer gewoon een gesprek te beginnen met iemand, gaat het goed krijg je meer zelfvertrouwen, gaat het steeds beter.
Op die manier verplaats je het probleem buiten jouw eigen mogelijkheden er iets aan te doen.
Zeg niet dat het niet kan, maar plaats deze reactie alleen om je even na te laten denken ;-)
En heb je enig idee hoe moeilijk een ander het voeren van een gesprek vind? Dat vertellen mensen niet, maar ik weet zeker dat er veel mensen zijn die dat moeilijk vinden, of vonden omdat ze door ervaring geleerd hebben hoe een gesprek te voeren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.