Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb momenten in mijn leven gehad dat ik compleet in mijn eigen "hoofd" leef, wat is dit en wat kan ik ertegen doen?

Het is zo dat als ik de werkelijkheid niet accepteer, dat ik dan een idee in mijn hoofd krijg over wat ik moet doen. Dan wil ik het eerst niet navolgen, maar achteraf gebeurd het altijd. Of ik stort me compleet op mijn eigen fantasiewerelden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dag, Eigenlijk geef jezelf al goed aan wat er wanneer gebeurt. Een tegenhanger kan een fysieke tegenhanger zijn. Iets in de vorm van massage of sauna en als dit nog teveel gevraagd is omdat je te weinig in je lijf zit om je veilig te voelen in deze omgevingen, heb je waarschijnlijk wel baat bij lichaamsgerichte therapie. Door meer bewust te zijn van je eigen fysiek, wordt ook de fysieke omgeving je houvast en verlies je je minder in je hoofd.

Tussen deze twee in ligt het gebied van de emoties.. Dus wellicht moet je eerst door wat (oude) angsten heen.

Succes!! Goed dat je je realiseert dat je wat eenzijdig in je lichaam zit, hierdoor kun je langzaam een verschil maken. Eerst door te accepteren dat het is zoals het nu is..

Wees lief en zet kleine stapjes...daar waar je met je aandacht in je lijf blijft of komt.

Zelf doe ik Shiatsu Therapie, maar er zijn meerdere lichaamsgerichte vormen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel redenen om dit te doen. ADD is er een van. Omdat u schrijft dat dit niet altijd gebeurd vermoed ik dat dit niet aan de orde is.

Onze gedachten worden gevormd door onze intuitie, in combinatie met onze cognities. Naarmate wij minder waarnemen in het NU en meer dat wat wij waarnemen in onze hersenen gaan extrapoleren is het mogelijk dat er gebeurd wat u beschrijft.

Focus op de waarneming en ontken uw gedachten. Uw intuïtie maakt weinig fouten. Probeer daarop te vertrouwen. Als dit niet lukt dan is therapie een goed alternatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing