Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik gratis oefening vinden voor transcendente meditatie techniek ?

ik kan alleen maar op google vinden dat er betaalde cursus hierom wordt gevraagd om deze techniek aanleren. Graag over transcendente , dus gratis online cursus, of iets richting transcendente.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Op YouTube (en andere websites) kun je verschillende meditatietechnieken vinden. Neem eens rustig de tijd om de video's te bekijken die je hier kunt vinden:
http://www.youtube.com/results?search_query=meditatie+oefeningen&oq=meditatie&gs_l=youtube.1.7.0l10.1597.5528.0.10830.9.8.0.1.1.0.71.500.8.8.0...0.0...1ac.UGZiHcmA25c

Transcendente meditatie is een techniek op basis van een mantra: een rustgevende klank die je in gedachten telkens herhaalt. Die mantra zou voor iedereen anders zijn; dus afgestemd op de persoon. (Of dit werkelijk zo is weet ik niet, want het is niet toegestaan om de mantra met anderen te delen. Als je een "verkeerde" mantra gebruikt die niet bij je past, zou dat averechts werken en juist spanning oproepen). Het geheim van TM zit-em juist in de mantra. Omdat die geheim is, zul je op het internet geen TM-oefeningen tegenkomen. Alleen na betaling van het cursusgeld krijg je de mantra.
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing