Mijn vriend kan niet omgaan met mijn seksueel verleden, wat nu?
Ik ben nu twee jaar samen met mijn vriend, en wonen een jaar samen. In het begin van onze relatie hebben we elkaar verteld over ons ''liefdesverleden''. Hij had nog nooit een vriendin gehad en geen sex. Ik heb voor hem twee keer een relatie gehad (en sex). In dezelfde tijd was ik erg jaloers en ben een keer zo stom geweest om hem jaloers te willen maken met een ex (''ik heb een sms gehad van ..''). Sindsdien is het een ware obsessie voor hem geworden.
Mijn vriend is Christelijk opgevoed en is nooit met meisjes bezig geweest, rond zijn 22e kreeg hij interesse in meisjes. Hij heeft altijd het beeld gehad dat zijn vriendin maagd moest zijn en dat zou dan een superspeciale ervaring moeten zijn. Door mij is dat beeld dus teniet gedaan.
In de twee jaar dat we samen zijn heeft hij meerdere gesprekken gehad met psychologen en psychiaters, is aan de medicatie geweest en is arbeidsongeschikt geweest (mede door zijn drukke baan).
Hij heeft dwanggedachten, ziet beelden voor zich hoe ik sex heb met een ander, heeft paniekaanvallen, snijdt zichzelf, bonkt met z'n hoofd tegen de muur etc...
We hebben het al over verschillende, ''mogelijke'' oplossingen gehad, zoals therapie(kan nu niet ivm zijn baan), vreemdgaan zodat hij toch een verleden opbouwt, (tijdelijk) uitelkaar gaan... Gelukkig wil hij dit allemaal niet (behalve therapie), maar is zo wanhopig en ongelukkig dat we beiden geen raad meer weten.
Zijn er mensen die zich hierin herkennen? Of raad weten?
Alvast bedankt.