Waar kan ik mij laten testen op ADD?
Ik had op een site iets over ADD gelezen en ik herkende mijzelf in ongeveer 90% van de symptomen. Ik heb ook een test gedaan op de site en daar had ik van de 9 vragen allemaal als antwoord dat het iets van ADD was. Nu wil ik me graag laten testen op ADD maar waar moet ik dat doen? Moet ik daarvoor eerst een afspraak maken met de huisarts die mij daarna doorstuurt naar een psycholoog of zo? En is er er tegen ADD te doen?
Alvast bedankt
Dus bij hoeveel mag je van ADD gaan spreken, tevens zitten er veel vragen bij die voor jongere personen totaal niet van toepassing zijn.
(ook score ik hier zelf redelijk laag, terwijl ik normaal met ADD testen hoog score, ook met degene bij een psychotherapeut)
o.a. eliminatie dieet en voeding/supplementen als visolie en magnesium.
en nog meer leesvoer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Attention_deficit_disorder Ik vind de kenmerken minder belangrijk dan de uitwerking.
Lees hier eens een stukje, als ADD-er zal je bekende dingen tegenkomen, die je niet in een kenmerkenlijstje tegenkomt.
http://www.levente.nl/hebikADD.htm Hoe oud ben je en hoe hoog is je IQ?
Vooral add-ers met een hoog IQ hebben er meer last van dan ze denken omdat ze kunnen compenseren.
Maar toen was het eigenlijk al wel duidelijk en meer testjes vond ie onzin.
Dat testje was vooral om Ritalin te kunnen gaan proberen. Jammer dat die peut weinig van Ritalin i.c.m. ADD wist. Ik heb het maar kort gebruikt, merkte er niks van, maar later mensen gesproken die het anders gebruikten en er wel wat aan hadden. (alleen op concentratie momenten, o.a. tentamens, en dan in een iets hogere dosis, maar in totaal dus minder)
Ik was er toen nog helemaal niet mee bezig, nooit geëxperimenteerd. (voor degene die dingen willen proberen, wel ff met je arts overleggen, het blijft drugs)
Het had net zo goed een placebo kunnen zijn, want echt 0,0 ervan gemerkt. Ik ben nu helemaal op de voeding kant, waar ik ook denk dat de oorzaak van AD(H)D ligt. (ook al voor de geboorte)
voor mensen die geen AD(H)D bekabeling hebben of andere beperking waarvoor deze of soortgelijke medicatie voorgeschreven wordt door een arts is het al helemáál niet gezond. (junks verpoederen het niet voor niets om het vervolgens via een neusgat weg te hakken en te trippen) maar dat gaat voor alle medicatie op: zonder diagnose geen rommel nemen,en zelf ook niet gaan dokteren met pillen en poeders (van apotheek, drogist, smartshop, internet) als je niet weet hoe het werkt, wat het doet in je lijf, en wat bijwerkingen kunnen zijn.
Als je 60 GRAM neemt begrijp ik dat je gaat zweten ;-) Ik ben ADD (zonder H) dus effecten zijn sowieso lastiger te merken.
Voor zover ik weet is 10 mg de standaard dosering, toen ik het nam, verdiepte ik me nog niet zover in dingen. (heel misschien nam ik het wel 2 a 3 keer per dag, eigenlijk geen idee meer) Over doseringen weet ik dus weinig. Nu zou ik het niet meer willen nemen, vooral omdat ik het niet perse nodig heb en omdat ik op de natuurlijke toer ben. (dit is geen oordeel, als ik de hele dag zou stuiteren zou ik het ook weer gaan proberen) Je hebt helemaal gelijk over het experimenteren:
Ik was te onduidelijk: ALLEEN als je AD(H)D hebt en ALTIJD in overleg met een arts!
Ik zie geen link, zo maak je me wel erg nieuwsgierig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.