Ik durf niet naar de universiteit door mijn sociale fobie? Wat moet ik doen?
Ik heb mijn hele leven al last gehad van sociale fobie. Daardoor is mijn middelbare en lagere schooltijd helemaal verpest. Dit komt omdat ik altijd de stille was en werd daarom ook meestal uitgesloten. Ik heb altijd gezegd later ga ik het beter doen. Nu ga ik diergeneeskunde studeren. Dierenarts worden is mijn grote droom. Maar als ik plaatjes zie van een nief met die vele studenten bonst mijn hart in mijn keel en kruip ik liever in een hoekje. Ik heb al verschillende therapieën gedaan en neem nu ook medicatie. Sertraline omdat ik ook dysthymie ofzo heb. Ik ben nu wel een blij persoon maar mijn angst is niet verbeterd. Ik kan geen dosis hoger nemen want ik zit al aan de hoogste. Ik weet het echt niet meer niks helpt. Ik heb ook nog nooit een vriend gehad of een eerste kus... Ik durf geen vakantiewerk doen laat staan autorijden. Durf niet alleen in de winkel binnengaan. Ik weet het niet meer hoe komt ik hier vanaf als niks helpt. Ik wil zo graaf dierenarts worden maar mijn fobie houdt mij tegen.
en vooral deze dus:
http://realisatietrainingen.nl/pb/artikelen/magnesium.html
Dus dingen die wel moeilijk zijn, maar nog wel haalbaar.
Als je iets overwonnen hebt, kun je weer een stapje hoger. Misschien kun je naar de universiteit gaan op een later moment en eerst andere dingen proberen?
Waaronder een (groeps-)training?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.