Is het ADD of gewoon de puberteit?
ik ben 16 jaar en ik zit al aantal jaren met de vraag of ik ADD heb of dat ik me gewoon aanstel. Ik ben eigenlijk altijd wel een dromer geweest, zelfs toen ik nog een kleutertje was, en plannen/organiseren heb ik ook nooit goed gekund. Sinds ik op de middelbare school zit ben ik erachter gekomen dat ik bijna alle kenmerken van ADD in mezelf herken. Eigenlijk alles van deze lijst: http://www.levente.nl/kenmerkenADD.htm
Maar de concentratieproblemen heb ik niet gehad toen ik op de basisschool zat, althans, dat denk ik. Ik kan me er niks van herinneren, alleen dat ik altijd een enorme gedachtegang had, ook tijdens het werken, waardoor ik afgeleid werd door mijn eigen gedachten (dus niet door dingen van buitenaf) waardoor ik langzamer klaar was dan anderen, ondanks het feit dat ik in een klas vol vmbo'ers zat en ikzelf vwo doe. De leraren zagen mij wel altijd als een hardwerkend kind, maar dat komt omdat ze niet wisten wat er zich in mijn hoofd allemaal afspeelde.
Nou heeft de psycholoog mij een aantal testjes laten doen, maar ik ben weerdoorverwezen naar een psychiater om het nog 1x te laten testen omdat ze het niet wist.
Mijn moeder neemt me niet serieus omdat ze het niet wilt accepteren, maar hierdoor begin ik zelf ook te twijfelen of het niet gewoon de puberteit is. De mensen om mij heen twijfelen.
Ik wil niet dat die psychiater denkt dat ik een meelopende puber ben die zich aanstelt, want ik voel me echt anders dan 'normale pubertjes'
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.