Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ontwikkel keer op keer een obsessie voor hulpverleners.Waar komt dit gevoel vandaan?Wat is er mis met mee?

Dit overkomt mij nu al voor de vierde keer.
Ik ga me ontzettend erg hechten aan de hulpverleners.Ik ga dag en nacht aan ze denken,Ik mis ze ontzettend en huil enorm veel om ze.Ik ga hier echt kapot aan.Het gevoel dat ik vreselijk veel van ze hou,En altijd bij ze wil zijn.Dat ik ze wil zoenen en heel graag hun liefde en aandacht wil.Mijn wereld stort ook totaal in wanneer de therapie stopt dan ben ik wel 6 maanden lang kapot ervan.Het zijn trouwens steeds vrouwen!Bij mannen heb ik het niet!
Ik vind het zelf ook echt niet normaal.
Ik wil dit ook niet voelen,Maar het overkomt me steeds!
Herkent iemand dit?En ben ik verliefd?Ik weet het zelf niet!Dit gevoel doet zoveel pijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
15.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis met MIJ moet het wezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de hulpvrlener hiervan op de hoogte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze wel verteld dat ik me heel erg hecht aan ze.En niet meer zonder ze kan.Ze reageren heel makkelijk zo van Je kan me missen als kiespijn.Om nou te zeggen dat ik dag en nacht aan ze denk,Dat durf ik zeker niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet er heel rustig met ze over praten,Ik denk dat je verlatingsangst hebt,En bang bent als het afgelopen is met de hulpverleners.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang als ik dit zo zeg zoals ik het voel dat ze meteen de therapie stop zetten.De vorige is er toen naar 2 sessies mee gestopt.Waarschijnlijk omdat ik verteld heb dat ik zo erg aan haar gehecht ben.Ik ga echt van ze houden en ze missen.Echt het gevoel dat mijn hart is gebroken.
En als ze ermee stoppen voelt het als een soort van rouwen.Iemand verliezen waar ik van hou.Ik heb al heel veel mensen verloren waar ik van hou.(7)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste is waarschijnlijk ook precies de reden waarom je je hulpverleners zo mist als de therapie afgelopen is, Lindsay. Zoals ik al zeg in mijn antwoord: dat is helemaal niet zo raar. Waarschijnlijk heeft het alles te maken met de reden waarom jij therapie nodig hebt. Je kunt waarschijnlijk het beste dit probleem eens apart bespreken. Gewoon, precies zoals je het hier schrijft: "ik ga me elke keer zo aan m'n hulpverleners hechten, en mis ze zo ontzettend als de therapie is afgelopen. Wat moet ik daarmee?" Dat is een heel normale vraag, en een heel goed therapiedoel om aan te werken. Misschien is het zelfs wel nodig om daaraan te werken voordat je aan andere zaken toekomt in de therapie, omdat het nu elke keer je therapie verstoort. Het benoemen is dus echt de eerste stap. En wees dan maar gewoon eerlijk, daar is een hulpverlener voor, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je hebt ook gelijk.Ik ga naar een psycholoog om van mijn problemen af te komen,Maar ontwikkel een groot ander probleem er bij.De vorige stopte er mee toen ik vertelde dat ik niet meer zonder haar kan.Ik ben heel bang dat dit weer gaat gebeuren.Ze merkt het ook vast wel aan me.
Als ze niet snel reageert dan ga ik wel 5x mailen en smsjes sturen.Dan raak ik in paniek.Ik ken haar van 1uur per week praten,Ik ken haar niet prive.En ik wil zo graag terug naar de groep dan ben ik elke dag bij haar de hele dag,Maar ik zit met mijn hondjes.Ik heb nog steeds heimwee naar de vorige hulpverlener.Ik vind het echt moeilijk. Ik ga het zeker zeggen maar kan dat beter doen als de therapie stopt,Dan kan zij beslissen wat ze ermee wilt doen.Of mij negeren of ze wilt praten.Ik kijk ook heel erg tegen haar op,Ze is zo slim en weet overal een antwoord op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk toch dat je het eerder moet vertellen, Lindsay. Dit is een probleem waar je aan moet werken, en waar juist je hulpverlener je ook bij zou kunnen helpen. Als je het pas vertelt als de therapie is afgelopen, wat kun je er dan nog mee? Mijn idee is dat je het het beste kunt vertellen als nieuw probleem waar je aan wilt werken. Dus niet dat je eerst vertelt dat je verliefd op haar bent en haar zo mist: dan zou ze je nog verkeerd kunnen begrijpen, en kunnen denken dat jij écht denkt dat je verliefd op haar bent en dat jullie een relatie zouden kunnen krijgen. Maar als je vertelt dat je een probleem hebt met dat je je zo hecht aan je hulpverleners, dat dit ook al eerder is gebeurt en dat je daar graag vanaf wilt, dat het nu ook weer zo is en dat je zelfs van haar droomt.. (en dán kun je volgens mij ook het héle verhaal vertellen, dus hoe diep die gevoelens gaan voor jou!) dan zal ze begrijpen dat dit iets is waar je haar húlp bij nodig hebt, dat hieraan gewerkt moet worden. Zoals ik in mijn antwoord al schrijf: dit is iets wat echt vaker voorkomt, en waar een therapeut mee om moet kunnen gaan. Jij hebt psychische problemen, daarvoor ben je ook in behandeling. Blijkbaar is het enorm hechten aan hulpverleners en hier enorm verwarrende gevoelens bij krijgen waar je niet mee om kunt gaan, een onderdeel van jouw problemen. Daarom denk ik ook dat je het TIJDENS de therapie moet bespreken, en niet er na. Een andere optie zou kunnen zijn, als je het te lastig vindt om zo te vertellen, is dat je een ándere hulpverlener binnen dezelfde instelling benadert. Iemand bij wie je dat gevoel nog niet hebt. Misschien is die mogelijkheid er, of kun je via een behandelcoördinator of vertrouwenspersoon binnen de instelling vragen of je eens met een andere hulpverlener mag praten? Als dat allemaal niet kan, vergeet dan niet dat je ook nog bij je huisarts terecht kunt. Die kan er eventueel ook voor zorgen dat je bij een andere hulpverlener eens over specifiek dit probleem kunt praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het heel lief dat jullie zo meedenken bedankt!
Maar het haar vertellen dat durf ik niet,Het idee dat ik haar kwijt kan raken,Ik zou er niet eens meer onder ogen durven te komen,Als ze dit zou weten. Ik kan er wel met een andere hulpverlener overgaan praten,Maar dat krijgt ze het ook te horen.Het gaat ook niet om haar als persoon,Echt om de aandacht.Zij kan het verkeerd opvatten dat ik echt verliefd op haar ben,Of dat ik in de war ben en daarom zoiets zeg,Dat ze me niet eens zal geloven. Als ik van te voren weet dat zij de therapie wilt stoppen en zal minderen,Dan durf ik het eerder te zeggen.Want dan wil ze zoiezo al stoppen.De vorige hielp me nog 2x en heeft beloofd me te bellen,Nooit gedaan.Ik ben echt ziek van het gemis,Buikpijn,kan niet slapen,Geen zin in eten.Ik kan niet eens geluiden verdragen alles is teveel.Ik heb de radio al maanden niet meer aan.Sluit me voor iedereen af.
Ik wil dus zo graag terug naar de groep van haar,Dan zie ik haar 20u per week heel veel dus.Mijn verstand zegt wel niet gaan,Mijn verdriet word erger ik zou mijn verdriet uitstellen,Dan komt de klap naar jaren lange therapie nog harder aan. En ik kan dat niet doen vanwege mijn hondjes.
Ze merkt het vast wel,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeft je moeder nog?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zeker nog een moeder en onze band is redelijk goed.Maar ze is niet van het ompakken en zeggen dat ze van me houd,Zo is ze niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi, ikzelf herken dit heel erg! Vanaf de basisschool krijg ik dit soort gevoelens bij bepaalde docenten en later ook bij hulpverleners. Bij mij is het niet geslachtsgebonden, maar echt persoonsgebonden, bij de 1 komt het wel en bij de ander niet.
Zo heb ik het op dit moment heel erg sterk bij mijn huidige behandelaar (v) en mijn vorige werkbegeleider (m). Met beiden praat ik er over, maar na ruim 10 jaar praten met de mensen bij wie ik dat heb is het bij mij alleen maar erger geworden en weet ik niet hoe er mee om te gaan. Het beïnvloedt mijn hele leven en mijn huidige behandelaar loopt het nu te onderzoeken, omdat ze ook niet goed weet wat we ermee aan moeten.
Hoe gaat het nu bij jou? Heb je iets gevonden om ermee om te gaan? Ben zelf ook heel wanhopig. Chantal

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ik weet niet waarvoor je in therapie bent, maar dit is echt niet vreemd. Het komt vaak voor dat mensen een soort verliefdheid ontwikkelen voor hun therapeut. Als je jarenlang een probleem hebt gehad, je niet begrepen voelt, en je komt dan iemand tegen die je wél begrijpt, die alle aandacht voor je heeft, die je wil helpen en aan wie je misschien wel de meest intieme details van je gevoelsleven vertelt.. dan is het niet vreemd om dit te voelen. Zeker niet als je emotioneel al niet zo heel stevig in je schoenen staat, wat vaak het geval is bij mensen die in therapie zijn. Er zijn hele boeken geschreven over dit verschijnsel, en elke psycholoog, psychiater of andere therapeut krijgt er wel eens mee te maken. Het is jouw schuld niet dat jij je zo voelt. De therapeut moet er op een goede manier mee om kunnen gaan, dat is zijn/haar vak.

Dus allereerst: jij bent niet vreemd. En de andere kant: nee, ik denk niet dat je echt verliefd bent. Niet op een reguliere manier in elk geval. Een gezonde verliefdheid is een liefde die je voelt voor iemand met wie je dingen deelt, en waarmee je op gelijk niveau staat. In een therapeutische relatie is dat niet zo, omdat de verhouding niet gelijk is. Het enige doel van die relatie is dat jij beter gaat functioneren of meer inzicht krijgt, en de therapeut doet alleen maar haar werk waar zij voor betaald krijgt. Dat kun je dus geen gezonde verliefdheid noemen. Wél kunnen die gevoelens net zo diep gaan als een gewone verliefdheid: het is nogal heftig om je problemen en gevoelens zo intensief met iemand door te spreken. Dat rakelt veel op, het kan je uit balans brengen, én je gaat in zo'n therapeutische relatie die ander soms zien als een soort reddende engel in nood, zodat je je helemaal aan die persoon vast gaat klampen. Dat gaat heel diep, maar echt liefde kun je het m.i. niet noemen. Jij weet waarschijnlijk heel weinig over je therapeut, bijvoorbeeld. Dus een echte uitwisseling is er niet.

Dan is er natuurlijk de vraag wat je hieraan moet doen. Ik begrijp dat je nog steeds in behandeling bent? Heb je dit ook besproken met je eerdere therapeuten? Zo nee, dan raad ik je écht aan om dit te doen. De therapeut kan je dan goed begeleiden in het omgaan met deze gevoelens, en zo nodig doorverwijzen naar iemand anders. Je zegt bijvoorbeeld dat je dit bij mannen nooit hebt: misschien is een man dan een betere hulpverlener voor jou? Dat lijkt me zeker iets om te bespreken, ook als je in de toekomst nog eens hulp nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was net iets eerder, maar helemaal mee eens! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord! +1 Even aanvullend Lies, ik citeer je even: ***Dat gaat heel diep, maar echt liefde kun je het m.i. niet noemen***.
Verstandelijk klopt dit helemaal, maar zo ervaar je het zelf niet.
De echte temperatuur is laten we zeggen: Een therapeutische relatie.
De gevoelstemperatuur is echter : Stapelverliefd. Lyndsay, het is zeer wel mogelijk dat je teveel moederlijke aanrakingen tekort gekomen bent, en nog steeds, terwijl je er zo'n enorme behoefte aan hebt.
Dan zou een vrouwelijke hulpverleenster daar inzicht in kunnen geven. Maar voor jou gaan je houden van gevoelens zo diep dat het mogelijk beter is om eerst eens met een mannelijke hulpverlener verder te gaan. Nu komt het probleem waar je (ook) voor gaat nauwelijks aan de orde door deze intense en begrijpelijke verliefdheden.
Als je hulpverleners nodig hebt, heb je waarschijnlijk een psychologisch of maatschappelijk probleem. In dat geval is het goed mogelijk dat je ergens liefde en zorg heb gemist. Daarom is het goed mogelijk dat je sneller valt voor mensen die voor je zorgen, je proberen te helpen, "boven" je staan, die zich bekommeren om je emoties en dergelijke. Maar dat is hun job, en ze doen dat bij tientallen andere patiënten. Voor jou is het "mijn hulpverlener" maar voor hen is het "een patiënt", die ze behandelen zoals een andere patiënt.

Er is helemaal niets mis met je, het is een normale reactie als mensen weinig warmte en geborgenheid hebben gekregen. Maar dit zoeken bij iemand die je eigenlijk hoort te helpen met dergelijke problemen, is niet de oplossing. Zoals je merkt, uiteindelijk stopt de therapie en dan is je contact met je hulpverlener ook voorbij.

Beter zoek je wat aandacht, interesse en geborgenheid bij iemand waar jullie relatie gelijk is, want bij hulpverleners/patiënten is dat niet het geval. Uiteindelijk zul je bij de hulpverlener nooit die speciale plaats veroveren die jij aan hen hebt gegeven.

Wanneer het nog eens voorkomt, leg het voor aan de hulpverlener in kwestie. Die zal jou waarschijnlijk doorverwijzen, waarbij je dat probleem bij de nieuwe persoon kan bespreken. Hou in je achterhoofd dat je gewoon een patiënt bent, en dat ze betaald worden om vriendelijk, begripvol, behulpzaam en verzorgend te zijn. Hoe hard het ook klinkt.

Veel succes, lieve Lindsay. Je verhaal heeft me echt geraakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!Dat is heel aardig van je!
Je hebt ook heel erg gelijk.
Ik ben een van de zoveel patienten voor haar.
Terwijl ik dag en nacht aan haar denk,Als het geen verliefdheid is hoe zijn dan de gevoelens te verklaren dat ik haar wil aanraken en wil zoenen? Ik verlang zo ontzettend erg naar haar.
Ik ging dus naar zo 3 daagse groep toe,Dat heb ik niet vol gehouden vanwege mijn hondjes(Die waren dan te lang alleen)Ik kon niets regelen met mijn hondjes waardoor ik nu alleen haar 1x per week zie. Ik wil zo graag terug naar de groep omdat ik dan elke dag bij haar ben.De momenten dat ik haar zie ben ik blij.
Voor mij is zij de enigste die ik wil,Ik let niet eens op anderen.
Ze is super lief,Begrip vol,Perfect,Ze weet dat ik gehecht ben aan haar,Zonder dit zo te zeggen moet ze het toch ook merken aan mij? Als ik haar zie word ik zo zenuwachtig,Ga me verspreken.
Weet me geen houding te geven,Ik staar naar haar en als ze terug kijkt kijk ik weg.
Met mannen heb ik totaal niets,Daar voel ik me onprettig bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het misschien beter een mannelijke hulpverlener te zoeken. Het is niet goed dat je niet jezelf kan zijn bij haar, je zou juist over je slechtste kanten moeten kunnen spreken, je "duistere" geheimen toevertrouwen, zodat je geholpen kan worden. Als je zoveel voor iemand voelt, probeer je juist op je best te zijn, terwijl dat juist niet de bedoeling is van therapie. Hoewel de wachtlijsten vaak heel lang zijn, denk ik dat in therapie blijven bij die vrouw het jou alleen maar moeilijker zal maken. Daarom laat je je best doorverwijzen naar een mannelijke therapeut. Zolang je niet eerlijk met je hulpverlener en met jezelf kan zijn, zul je uiteindelijk niet geholpen kunnen worden. Verliefdheid zorgt voor maskers, en in therapie moet je juist je maskers kunnen laten afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praten met een man heb ik wel geprobeerd maar ik voel me heel erg onprettig,Totaal niet op me gemak.Ik praat wel over mijn problemen en ik huil ook wel bij haar.
Maar sommige dingen vertel ik dus niet.Ik loop het risico haar kwijt te raken,Dat vind ik vreselijk wanneer dat zou gebeuren!Zonder het echt zo te zeggen merkt ze het wel aan mijn gedrag.Van dat ik niet zonder haar kan zegt ze je kan me missen als kiespijn.Daarmee was het onderwerp klaar voor haar!Het is echt moeilijk!
dat de vorige hulpverlener stopte toen jij vertelde wat je voelde zegt enkel wat over de hulpverlener hoor!
(deze mag wat mij betreft niet onder deze noemer vallen eigenlijk)

het klinkt als een hechtingsstoornis, en zodra je begrip, veiligheid en steun kan vinden bij een persoon je je emotioneel enorm aan deze persoon gaat binden en behoefte heb aan meer.
deze persoon is het voor jou helemaal, en kan je maken of breken omdat je je hier helemaal afhankelijk van maakt.

dat is ook heel vervelend, en dat kan idd heel pijnlijk zijn.

ik denk dat heel veel lijkt op verliefdheid, maar er eigenlijk geen sprake is van verliefdheid (grote afhankelijkheid 'van')

wat wel van belang is, is dat je aangeeft wat deze en ook andere hulpverleners bij je losmaken zodat ze je hiermee kunnen helpen.
door je zo te voelen kom je eigenlijk niet toe aan hetgeen waar de therapie voor is bedoeld. (je zit maar een beetje te dromen en bent zenuwachtig) en dat werkt ook niet in je voordeel natuurlijk. (terwijl je wel gemotiveerd bent!!)

denk niet dat het een nieuw probleem is, maar uiteindelijk op dit moment naar boven komt ervaringen in het verleden.

het is niet raar, je bent niet gek.
er zijn nog veel meer mensen die hier net als jij last van hebben, maar er zijn zeker manieren om hier weer van af te komen.

ik wens je heel veel moed, geluk en succes toe, en vind het heel moedig dat je werkt aan je problemen!!

GO GIRL!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Ja inderdaad,Zij stopte ermee en ze liet mij in de waan mij te bellen,Heeft ze nooit gedaan(We zijn alweer 8 maanden verder)Het voelt echt alsof ik smoorverliefd ben,Ik kan aan niets anders denken dan aan HAAR.. Ik droom zelfs over haar.
Ik leef voordurend in angst wat als de therapie weer stopt,Dan ben ik weer helemaal kapot.Ik blijf huilen.Ik wil haar zo graag zoenen,Ik hou zoveel van haar.Zonder haar ga ik liever dood,Het is heel erg gezegd maar ik vertel wel de waarheid.Ik voel me zo helaas! En ik heb het min of meer ook gezegd.
Dat ik niet meer zonder haar kan,Dat ik heel veel aan haar heb,Ik zit steeds verliefd te staren naar haar,Dat heeft ze ook wel door!
Ik heb ook kriebels in mijn buik,Ik tel de dagen af wanneer ik haar weer zie,Ik wil heel graag terug na de groep om haar.
Het is zo kort 1uur per week soms zit er zelfs 3 weken tussen vreselijk lang! Als ik het zeg raak ik haar vast kwijt,Dat houd me tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je dit haar zou vertellen, en het beeld wat je van haar hebt klopt (ze weet zoveel en kan zoveel, ze is geweldig) raak je haar niet kwijt. niet in de zin van 'nou doei, hier weet ik niet mee om te gaan en succes verder'. buiten het roze brilletje, dus als het goede hulpverleenster is pakt ze dit serieus op en geeft je advies over waar je heen kan voor hulp bij dit probleem. ik denk echt dat je je zo afhankelijk maakt van haar door het begrip, vertrouwen, naar je te luisteren je te helpen, dat je enkel hierop focust en niets anders meer toedoet. als jij erkenning in jezelf kan vinden op een gegeven moment, de goedkeuring niet nodig hebt, zekerder bent van jezelf dit probleem stukje bij beetje ook zal verdwijnen. wellicht zoek je nu dingene die je vroeger niet hebt gekend of hebt ervaren, en stort je je daarom helemaal op deze persoon (of personen die je dit wel kunnen bieden) en tja, in de hulpverlening ben je waarschijnlijk meer vrouwen dan mannen tegengekomen, dus met geaardheid heeft het m.i. ook niets eens wat te maken (omdat het geen echte verliefheid is, ook al voelt het voor jou precies hetzelfde) wat geen zin heeft is vechten tegen dit gevoel. dagen en uren tellen voor je haar weer ziet is okay, maar probeer tot het zover is ook te genieten en je dingen te doen zoals je gewend bent.
hier heb je wellicht wel -meer- grip op, en dat is voor jezelf heel belangrijk!
Hulpverleners geven jou allicht iets wat je in je leven vaak gemist hebt. Ze luisteren naar je, nemen je serieus, hebben respect voor wat je voelt etc.
Dat je het vooral bij vrouwen hebt kan er eventueel op wijzen dat je deze dingen vooral bij een belangrijke vrouwelijke figuur gemist hebt (bv. je moeder). Dit kan verschillende redenen gehad hebben : ze was vaak afwezig, ze had problemen met zichzelf, ze was afstandelijk ten opzichte van jou, ze wees je af, ze had zelf veel aandacht nodig enz...
Je projecteert dan als het ware je verlangens op de hulpverlener. Daar is helemaal niets mis mee! Voor de hulpverlener zelf vind ik dit eerlijk gezegd bijna een geschenk. Ik bedoel : daar kan een goede hulpverlener enorm veel dingen uithalen, veel dingen mee doen.
Het beste is dat je voortaan, als je nog eens naar een hulpverlener gaat, in de eerste gesprekken best kan aangeven hoe je reageerde op vorige hulpverleners.
Je hoeft je daar helemaal niet over te schamen of zo, het is niet "raar" of "vreemd" . Projecties gebeuren voortdurend : alle mensen zonder één enkele uitzondering projecteren de hele tijd dingen op anderen zonder dat ze het beseffen. Verliefdheid, woede, verlangen, achterdocht... die mensen ten opzicht van anderen voelen zijn vaak niet meer dan een projectie van dingen die zij eigenlijk bij zichzelf moeten oplossen.
Dus wees blij dat jij het tenminste weet en er durft over te praten.
Ik durf zelfs bijna te beweren dat deze diepe projectie van jou het meest essentiële is om aan te pakken en wel eens één van de dingen kan zijn die aan de basis liggen van andere problemen.
Dus mijn advies : stop met te vechten tegen deze gevoelens, maar ga er gewoon mee aan de slag.
(Lees meer...)
liveisgreat
12 jaar geleden
ik denk dat je een soort van obsessie of verliefdheid ontwikkeld omdat je aandacht krijgt .

dit kan verwarring geven als je het niet gewend bent dat er iemand is die jou wil zien of om jou geeft .

dit gevoel is denk ik meer een verliefd zijn op de aandacht die jij krijgt van die hulpverlener .

sterkte !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfde gevoel en zelfde symptomen als verliefd zijn. Ik denk dat het verliefdheid is. Verliefdheid maakt gelukkig maar onvervulde liefde naar de ander maakt verdrietig, neem het serieus, vraag na bij haar of er gevoelens naar jou zijn. Kan het niet meer worden dan een hulpverlener-klant relatie dan begin nu, om vooral goed voor jezelf te zijn, veel vrienden om je heen verzamelen en leuke dingen te doen waardoor je weer nieuwe vrienden leert kennen mogelijk is er al iemand die een meisje/jongen zoals jij al heel erg lang wil leren kennen. ik heb wel makkelijk praten ik besef hoe moeilijk en echt het is. Alle mensen die dit wel eens hebben meegemaakt begrijpen dit en denken op dit moment aan jou want je staat niet alleen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vult de hulpverlener in wat je ouders hadden moeten doen? Dan is er eindelijk iemand die er voor je is en je de "liefde" en aandacht geeft die je al heel lang wil hebben. Dan is het logisch dat zo iemand dan superwaardevol voor je gaat worden op wat voor manier dan ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding