Ik ontwikkel keer op keer een obsessie voor hulpverleners.Waar komt dit gevoel vandaan?Wat is er mis met mee?
Dit overkomt mij nu al voor de vierde keer.
Ik ga me ontzettend erg hechten aan de hulpverleners.Ik ga dag en nacht aan ze denken,Ik mis ze ontzettend en huil enorm veel om ze.Ik ga hier echt kapot aan.Het gevoel dat ik vreselijk veel van ze hou,En altijd bij ze wil zijn.Dat ik ze wil zoenen en heel graag hun liefde en aandacht wil.Mijn wereld stort ook totaal in wanneer de therapie stopt dan ben ik wel 6 maanden lang kapot ervan.Het zijn trouwens steeds vrouwen!Bij mannen heb ik het niet!
Ik vind het zelf ook echt niet normaal.
Ik wil dit ook niet voelen,Maar het overkomt me steeds!
Herkent iemand dit?En ben ik verliefd?Ik weet het zelf niet!Dit gevoel doet zoveel pijn.
En als ze ermee stoppen voelt het als een soort van rouwen.Iemand verliezen waar ik van hou.Ik heb al heel veel mensen verloren waar ik van hou.(7)
Als ze niet snel reageert dan ga ik wel 5x mailen en smsjes sturen.Dan raak ik in paniek.Ik ken haar van 1uur per week praten,Ik ken haar niet prive.En ik wil zo graag terug naar de groep dan ben ik elke dag bij haar de hele dag,Maar ik zit met mijn hondjes.Ik heb nog steeds heimwee naar de vorige hulpverlener.Ik vind het echt moeilijk. Ik ga het zeker zeggen maar kan dat beter doen als de therapie stopt,Dan kan zij beslissen wat ze ermee wilt doen.Of mij negeren of ze wilt praten.Ik kijk ook heel erg tegen haar op,Ze is zo slim en weet overal een antwoord op.
Maar het haar vertellen dat durf ik niet,Het idee dat ik haar kwijt kan raken,Ik zou er niet eens meer onder ogen durven te komen,Als ze dit zou weten. Ik kan er wel met een andere hulpverlener overgaan praten,Maar dat krijgt ze het ook te horen.Het gaat ook niet om haar als persoon,Echt om de aandacht.Zij kan het verkeerd opvatten dat ik echt verliefd op haar ben,Of dat ik in de war ben en daarom zoiets zeg,Dat ze me niet eens zal geloven. Als ik van te voren weet dat zij de therapie wilt stoppen en zal minderen,Dan durf ik het eerder te zeggen.Want dan wil ze zoiezo al stoppen.De vorige hielp me nog 2x en heeft beloofd me te bellen,Nooit gedaan.Ik ben echt ziek van het gemis,Buikpijn,kan niet slapen,Geen zin in eten.Ik kan niet eens geluiden verdragen alles is teveel.Ik heb de radio al maanden niet meer aan.Sluit me voor iedereen af.
Ik wil dus zo graag terug naar de groep van haar,Dan zie ik haar 20u per week heel veel dus.Mijn verstand zegt wel niet gaan,Mijn verdriet word erger ik zou mijn verdriet uitstellen,Dan komt de klap naar jaren lange therapie nog harder aan. En ik kan dat niet doen vanwege mijn hondjes.
Ze merkt het vast wel,
Zo heb ik het op dit moment heel erg sterk bij mijn huidige behandelaar (v) en mijn vorige werkbegeleider (m). Met beiden praat ik er over, maar na ruim 10 jaar praten met de mensen bij wie ik dat heb is het bij mij alleen maar erger geworden en weet ik niet hoe er mee om te gaan. Het beïnvloedt mijn hele leven en mijn huidige behandelaar loopt het nu te onderzoeken, omdat ze ook niet goed weet wat we ermee aan moeten.
Hoe gaat het nu bij jou? Heb je iets gevonden om ermee om te gaan? Ben zelf ook heel wanhopig. Chantal
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.