Wat kan ik (aan bijvoorbeeld mijn eetpatroon) veranderen zodat ik me minder licht in mijn hoofd voel en bewuster ben van alles?
Wat ik ten eerste bedoel met de klacht; ik ben bijna altijd met mijn hoofd weg, ik denk aan andere dingen en ik ben niet bewust van de dingen die er op dat moment om me heen gebeuren. (mijn zus ging 2 weken op vakantie naar italie, en ik wist dat pas 3 uur voordat ze naar het vliegveld vertrok! Ze kwam met koffers naar beneden en ik vroeg: wat ga jij doen? Toen bleek het dat ze naar italie ging en dat dat al 2 weken vast stond, ze hadden het niet verzwegen maar ik ben gewoon altijd weg in mijn hoofd).
Nu heb ik soms dat ik me licht in mijn hoofd voel (ook misselijk), mijn evenwicht is heel slecht, en ik ben nog minder bewust van wat er om me heen gebeurt. Voorbeelden hiervan zijn: ik zit achter de computer, ik loop naar de wc, en ik kom als ik in de badkamer sta, er pas achter dat ik aan het lopen was en dat ik naar de wc wou gaan. (in mijn gedachten denk ik: he! Ik ben aan het lopen, wat doe ik hier eigenlijk? Oh, ik ging vast naar de wc). Of ik ging een half jaar geleden bmxen op zo'n "slechte dag", ik nam een schans, ik viel op mijn gezicht, tand afgebroken (niet buiten bewustzijn) en toen dacht ik pas: wat heb ik gedaan? Wat wou ik doen? Een soort blackouts dus.
Kan dit komen door mijn eetpatroon? Ik heb ADHD, ik gebruik al jaren melatonine en nu ook dexamfetamine maar ik had dit voor de dexamf. Al.
Wat kan ik hieraan doen? Meer drinken ofzo? Ik had ook gehoord dat gember helpt, klopt dit of weet iemand andere dingen?