Ben je verplicht mee te werken aan een aangeboden gezinsondersteuning?
Ik heb een vraag.Het afgelopen jaar heb ik een rottijd achter de rug...een problematische zwangerschap,mijn vader werd ernstig ziek en is pas geleden overleden.Mijn kindje werd geboren met de keizersnede en woog 4 pond.Mijn zoon van 7 kreeg last van zijn eczeem/astma in die periode's.Een week voor en een week na het overlijden van mijn vader belandde mijn zoon in het ziekenhuis.Daar vonden ze dat hij "verwaarloosd" werd,en ik kreeg een huisbezoek van een longverpleegkundige thuis.Natuurlijk was mijn huis een regelrechte pijnhoop.Ik heb de laatste 3 maanden van mijn zwangerschap thuis plat gelegen,keizersnede gehad en mijn vader op sterven...waar ik toen ik enigzins kon dagelijks naar toe ging om mijn moeder te ondersteunen. Mijn partner werkt in ploegendienst en is weinig thuis.Nu willen ze dat mijn huis gesaneerd wordt wegens de astma van mijn zoon.Prima...kan ik me helemaal in vinden.Maar vervolgens wordt ik gebeld door de psycholoog voor de gezinsondersteuning via maatschappelijk werk,omdat wij de situatie niet aan zouden kunnen.En kijk...dat vind ik nou het probleem.Zit nog middenin een rouwproces,want mijn vader was gewoon heel close met ons.En ik wil die ondersteuning niet in mijn huis...geen geneuzel...mag ik even bijkomen van het afgelopen jaar.Maar mag ik dit zomaar weerleggen of heeft dat consequenties zoals jeugdzorg op mijn dak of zo?Weet iemand dit?Je hoort zo veel gekke dingen tegenwoordig.Voor je het weet zijn je kinderen uit huis gehaald.Dit is gewoon zot!