Voel me al jaren niet thuis in deze samenleving, of ik nou een baan heb of niet. Voel totaal geen aansluiting bij deze maatschappij. Wat te doen?
Voel me niet alleen niet thuis in deze maatschappij, ik voel me ook een vreemde in deze tijd, anno 2012.
Verder leven in een maatschappij die gefixeerd is op geld, ambitie, werk, status, uiterlijke schoonheid, materialisme, verschillen tussen mensen in plaats van bezig te zijn met onze overeenkomsten...dat zie ik om me heen en het enige dat ik me dan afvraag is: waarom?
Ik heb er helemaal niks mee, voel totaal geen aansluiting. En ga nou a.j.b. niet lopen te roepen dat ik me moet aanpassen, of dat ik wel degelijk iets kan betekenen in deze maatschappij...Kennelijk lukt het me gewoon niet, al jaren niet, en ik kom niet net een half uur uit de schoolbankjes gekropen, geloof me, ik loop al wat langer mee.
Ik ben het zat en de maatschappij heeft mij nog nooit gewoon, zonder morren, geaccepteerd: of ik kwam er niet tussen of ik werd pas geaccepteerd na vele aanpassingen mijnerzijds.
Nee, ik ben niet autistisch en ik ben niet sneu en ik ben ook niet gehandicapt. Ik ben ook niet asociaal. Ik zou gewoon wel eens willen weten: hoe kan ik me eens een keertje thuisvoelen in deze samenleving?
Ik vraag me gewoon af wat het alternatief kan zijn voor iemand als ik (40 jaar) , die totaal geen perspectief heeft maatschappelijk gezien (geen diploma's), maar die stiekem wel heel happy is en die talenten heeft en die wel graag iets wil betekenen voor de mensen om haar heen.
Toegevoegd na 17 uur:
Wow, wat een overweldigende hoeveelheid antwoorden en reacties! Hartelijk dank voor al jullie bijdragen!