wat kan je doen als je een verkeerde diagnose hebt gekregen en dit wilt wijzigen in je dossier?
Ik heb van jongs af aan een diagnose als PDD-NOS gekregen (vanaf 6 jarige leeftijd), mijn hele leven lang zijn er gebeurtenissen en ontwikkelen en kenmerken geopenbaard die deze diagnose tegenspreken, nu ik 25 ben is er eindelijk helderheid, ik heb hoogbegaafdheid, en dat is voor de overeenkomsten grotendeels gelijk, maar op belangrijke onderdelen wel erg afwijkend!
Nu is mijn huidige diagnose onjuist en zelfs schadelijk voor mijn ontwikkeling geweest (verkeerde medicatie en therapieen die nooit baat hebben gehad, en afwijzingen bij scholen en bedrijven op basis van autisme).
Hoe kan ik dit wijzigen in mijn dossier?
Of deze diagnose die in mijn dossier staat aanpassen in hoogbegaafdheids kenmerk of zelfs ongedaan laten maken dat het gewoon gewist word?
Ik heb geen behandelaar.
Gr Gaelwyn
Toegevoegd na 1 uur:
De diagnose die op mijn 6 jarige leeftijd is gegeven was gebaseerd op mijn achterstallige ontwikkeling oa taal cognitief motoriek, mentaal en andere categorieen
Daarnaast ik bevond mij in een zeer schadelijk milieu dat ontwikkeling gewoon destructief benadeelde
Die diagnose heeft mijn hele leven gekenmerkt ik werd van de ene tot de andere instelling gestuurt en de diagnose werd steeds verder uitgebreid hierop
Mijn mening was nooit serieus genomen zij gingen altijd uit van de waarneming van mijn ouders en observeerders op school
IQ testen uit de psychiatrie en school hebben aangetoond dat ik een IQ van boven de 130 heb werd dit niet gelinkt aan de hoogbegaafdheid profiel
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.