hoe word ik socialer en zelfverzekerder?
Hallo, Ik ben een Jongen van 17 Jaar en ik heb autisme.
Autisme heeft mijn leven nogal Beïnvloed, voornamelijk op een negatieve wijze, ik kan volgensmij niet eens een positief punt bedenken. Maarja, ik heb het, en ik moet er maar mee leren leven. Qua vrienden zit ik op het moment eigenlijk wel goed, omdat ik nog een vriendengroep heb die ik gevormd heb in de tijd dat ik zelfverzekerder was. Nu ik vrij onzeker ben gaat het veel lastiger voor mij om met nieuwe mensen een band op te bouwen en bevriend te raken, het voelt niet natuurlijk aan en ik word er vaak nerveus van. maar genoeg daarover. Er zit bij mij een meisje in de klas die ik wel heel leuk vind, maar ik geen idee hoe ik het voor elkaar zou moeten krijgen om een relatie met haar te krijgen. Ik durf niet echt initiatief te nemen om met haar te praten ofzo, ik neem eigenlijk bijna nooit iniatief voor iets. ik ben meer een persoon dat beter kan reageren als ik aangesproken wordt, maar zelf iets ondernemen is niks voor mij. Over mijn uiterlijk ben ik trouwens nooit onzeker geweest. Ik ben redelijk gespierd en ik vind dat ik er aantrekkelijk uitzie. Maar hoe zou ik iets met haar kunnen beginnen? ik vind het al ongemakkelijk als ik haar meer positieve aandacht geef dan een ander persoon. Ik weet dat als ik zelfvertrouwen heb dat ik dit wel aandurf, en er een stuk socialer op wordt. Maar hoe krijg ik zelfvertrouwen en hoe word ik socialer? ik heb genoeg van al die onzekere gevoelens omdat ik weet dat ze onzin zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.