Weet iemand toevallig of mijn problemen ernstig zijn, en of ik eventueel aan een stoornis lijd?
Ik weet niet wat het is, maar ik ben sinds enkele maanden totaal (negatief) veranderd.
Ik was een rustig persoon, die verbaal altijd erg sterk was. Ik leefde echt in de wereld, hand dingen snel door etc, gezonde uitstraling.. (niet opschepperig bedoeld, maar hoorde ik van anderen).
Sinds een paar maanden leef ik in mijn eigen wereld, alsof ik niet goed contact kan maken met de buitenwereld.. Hoe meer ik probeer mezelf te forceren, hoe minder het lukt en hoe meer ik me irriteer..
M'n omgeving merkt het ook op, al is dat niet zo belangrijk. M'n omgeving stelt zich ook minder open/negatiever naar mij op.. Wellicht is dat een wisselwerking.Anyways, dingen raken me niet meer, hoe hard ik ook probeer dat dingen me wel raken, het lukt niet.... Het enige wat ik heb is (extreme) irritatie..
Het is alsof er in m'n hoofd iets zit wat dingen van de buitenwereld tegenhoud naar binnen te gaan..... Alsof ik niet besta..
Het is erg f*cked up, daar ik indirect door deze klachten ook al een punt heb gezet achter m'n relatie. Het voelt alsof ik uitgeblust ben (totaal), dingen hebben geen waarde meer.
Alles is evenveel waard (niets).
grootste probleem is: NIETS RAAKT ME.. Als zou iemand me moeder uitschelden, mij vernederen, het doet me niets..
Iemand een idee wat dit kan zijn?"
Toegevoegd na 4 minuten:
Ik ben 20 jaar, en zie geen logische aanleiding voor mijn problemen. Ik twijfel een beetje met wat ik moet gaan studeren, maar echte problemen, nee.. Het is contant aanwezig sinds februari.
Ik hoop dat ook jij inziet dat niet iedere willekeurige puber met die soort vragen rond loopt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.