Hoe omgaan met mensen met een beperkt beoordelingsvermogen?
Ik merk de laatste tijd dat ik me irriteer aan mensen die iets foutief interpreteren, en dan ook gelijk gaan oordelen.
Als ik ze probeer te laten zien dat ze fout zitten, worden ze boos of gaan ze juist nog dieper in op hun onzin.
Ze zijn helemaal overtuigd van hun gelijk, terwijl ze er faliekant naast zitten.
Hoe kan je hier het beste mee omgaan? Ik merk dat deze mensen automatisch al niet serieus neem en ontwijk, maargoed, je wordt er wel vaak mee geconfronteerd..
je hebt de garantie dat je reactie krijgt, en velen hier zijn capabel genoeg om er geen wellus nietes spelletje van te maken (of zo mogelijk dit niet mee te spelen). wellicht kan je dus je gelijk behalen wat betreft deze vraag, als je in staat bent ons duidelijk te maken is dat je standpunt en mening op iets anders is gebaseerd dan pure subjectiviteit. maar dan zou je dus wel met #werkelijke# feiten op de proppen moeten komen zoals je waarschijnlijk wel zal begrijpen.
dat is echter makkelijker gezegd dan gedaan, dus mocht het je niet lukken is je mening helaas net zo persoonlijk en subjectief als dat van elk ander, en is goed of fout, dom of slim, juist en onjuist ineens niet meer van toepassing. kwestie van aanvaarden, respecteren en acepteren in dat geval dus. (mocht ik het verkeerd zien dan verneem ik dit graag!)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.