Dochter valt fauw. Echt of aandacht trekkerij ?
Een puberende dochter van een vriendin van mij is flauw gevallen. Ze zei tegen haar zus dat ze het benauwd kreeg, en even later ging ze onderuit.
Daarna was het een probleem om haar tong uit haar keel te krijgen. De kaken waren namelijk stijf op elkaar geklemd. Verder waren er niet veel symptomen.
Voor mijn gevoel een vreemd verhaal: kunnen praten en het benauwd krijgen is al een aparte combi, maar naar ik begrepen heb is een kenmerk van bewusteloos raken dat je hele lijf, en met name je kaak volledig ontspant. Dat past niet bij "op elkaar geklemde kaken".
Is de betreffende dochter niet een toneelstukje aan het opvoeren ?
wat zou er dan moeten gebeuren? blauw aanlopen en niet kunnen zeggen dat je het benauwd hebt? veel astma patienten hebben het spaansbenauwd, maar velen kunnen dit wel degelijk aangeven. wegvallen en verkrampen komt vaker voor. sterker nog, mijn oom is er aan overleden (beet op zijn tong tijdens een aanval en stikte in zijn bloed) men had natuurlijk kunnen denken dat het aanstellerij was, maar helaas.
met zo'n vaart loopt het gelukkig maar zelden. kortom: voor alle zekerheid naar de huisarts gaan want dit is wel een hele rare manier om aandacht te vragen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.