Mijn broertje is erg depressief. Wat kan ik nog doen? (zie info)
Mijn broertje (18) is erg depressief. Hij is in het laatste jaar van havo redeloos gestopt met school. En hij wil zins dien niks meer doen. Hij slaapt tot 4 uur in de middag. En zit tot in de ochtend achter de computer. Hij verwaarloosd zichzelf.. hij wast zich niet meer.. en loopt\slaapt al maanden in de zelfde kleren. En heeft inmiddels een dikke baard. Al zijn vrienden heeft die afgesnauwd. Die komen niet meer langs. Hij verzet zich tegen alles en iedereen. En zeikt iedereen tot de grond toe af. Hij beweerd dat er niks met hem aan de hand is als je met hem in gesprek gaat. (terwijl die wel af en toe uitspraken heeft.. ach ik pleeg toch een keer zelfmoord). Mijn moeder kon het niet meer aan.. nadat hij de zoveelste maatschappelijk werker de deur uit heeft getrapt. Nu woont hij zins een half jaar bij mijn vader. En het word met de dag slechter. Hij gaat/wil niet eens meer naar buiten. Nu heeft mijn vader ook een maatschappelijk werker ingeschakeld. Alleen elke keer als er een gesprek plaats moet vinden loopt hij weg. Dit kan gewoon niet langer zo.. Voor zijn eigen gezondheid. Maar ook die van mijn ouders. Ik heb zelf van alles geprobeerd. Maar ik krijg niks uit hem. Hij wil niet eens iets leuks doen. En als ik langs kom doet hij net alsof het hem niks interesseert of ik er ben. En als ik zeg ik geef om jou.. Zegt hij.. Jij geeft niet om mij dat doet niemand. En er is geen tegenspraak mogelijk als hij dat zegt.