Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een bepaalde naam voor als je graag slaapt zodat je in een andere "realiteit"bent?

Ik heb mijn wekker om 6 uur, daarna ga ik slapen om zo fijne dromen te krijgen, en die voelen altijd zo veilig en fijn aan, dat ik vaak heel lang blijf slapen, omdat het een beetje voelt als een andere realiteit die 100x beter is dan als ik wakker ben..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het geeft duidelijk aan dat je het in deze realiteit moeilijk hebt. Ik las me altijd een slag in de rondte als ik het lastig had, midden tussen de rotzooi waar ik geen energie meer voor had om op te ruimen omdat ik moe was van alle problemen. Lezen lezen lezen.
Maar ik zie ook net dat je in de wacht staat voor psychische hulp, en dat je vriend het net uitgemaakt heeft etc. Soms kan het leven in deze realiteit gewoon tijdelijk te zwaar voelen. Veel mensen kunnen in zo'n fase vaak slecht slapen, en worden dan nog vermoeider dan ze al waren.
Wat een zégen dat jij dat wel kan en dat je je in die slaap veilig en fijn voelt!! Wat een helende manier om je wachttijd vol te maken, heel veel beter dan bijvoorbeeld vluchten in de alcohol etc.
Ja natuurlijk, het is ontvluchtingsgedrag (als dat al een goed woord is ;-), maar de manier waarop je vlucht kan helend werken en laat je in ieder geval goed uitrusten voor je de volgende fase ingaat. Ik zou het dan ook liever een
DreamTime Out willen noemen.
Sterkte en ik hoop dat je over een poos je net zo veilig en fijn kan voelen in deze realiteit als in je droomrealiteit :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het zulke ernstige vormen aanneemt dat het je leven nadelig beïnvloedt omdat je veel uren verslaapt kan het vluchtgedrag genoemd worden. Anderen kunnen weer vluchten in lezen, TV kijken of drugs of alcohol gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zouden verschillende namen/begrippen/redenen kunnen zijn, bijvoorbeeld: vermijdingsgedrag, vluchtgedrag, verlatingsproblemen, veiligheidsproblemen, angstgedrag, depressiviteit en/of combinaties ervan.
Klinkt heftig misschien en ik ben geen professioneel deskundige, maar heb er zelf wel ervaring mee in het verleden. Ik schrijf je dat, zodat je weet dat je er dus niet alleen in staat.
Fijn, dat je in afwachting bent van deskundige hulp.
Maak gewoon gebruik van je slaap en je fijne dromen: dat is een gezonde manier van verwerken van je dagelijkse leven.
Als je straks meer inzicht gaat krijgen in de redenen van het veel willen slapen en je er goeie hulp bij krijgt om anders in je leven te gaan staan, dan zal die behoefte naar alle waarschijnlijkheid steeds minder gaan worden.
Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing