Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel verschillende soorten van Automulitatie zijn er?

moet een presentatie houden voor Godsdienst over Automulitatie, nu vraag ik mij af, hoeveel soorten hiervan zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Heftig onderwerp hoor.Er zijn diverse manieren van automutilatie )
Ik zou het zelf niet kunnen omdat het mijzelf (en ook een vrienden van mij aangaat)
1 ding zie ik er trouwen niet bij staan:uithongeren.
Volgens de psych die mij behandeld ook een manier om jezelf te straffen/automutileren.
Je brengt je lichaam ook zo schade toe
Ik heb zelf ook gekrast en gesneden in mijn lichaam en de roes waarin ik dan raak is vergelijkbaar met het gevoel dat ik krijg als ik niet eet.
Ik ben wel al een tijdje onder behandeling en krijg sinds gisteren weer nieuwe medicatie om deze dwangmatige gevoelens te onderdrukken.
Ik heb Borderline en een eetstoornis(Anorexia)en deze combinatie is moeilijk te behandelen.
Ik heb mezelf ook een tijdje gestompt,met mijn vuisten op armen en benen,tot ik blauwe plekken kreeg,dat moest ik van mezelf als ik dan weer ergens mee faalde.
Ik had in het ziekenhuis een vriend die zichzelf brandde met sigaretten,dat zag er echt vreselijk uit..
Hij vond het ook nodig mijn naam met een mes in z'n eigen lichaam te krassen.Hij is toen overgebracht naar een gesloten afdeling.
Zo als ik al zei:het is iets heftig's en voor mij ook zo moeilijk voor mezelf te begrijpen,ik word heel onrustig ( krijg zelfs hartkloppingen) als ik het gevoel krijg zoiets te moeten doen.
Misschien is het zo wel een beetje duidelijk voor je.
(En uithongeren en jezelf stompen stond nog niet bij de antwoorden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Snijden, krassen, krabben, branden, slaan, haren uit de hoofd trekken, nagels tot het vel afbijten, hoofd tegen de muur bonken, zichzelf schoppen.
Botten breken, giftige of gevaarlijke stoffen eten of drinken.

Het optellen mag je zelf doen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Automutilatie

Er zijn vele sites over dit onderwerp:

http://www.zelfbeschadigingondercontrole.nl/1270/Aanmelden.html?gclid=CPPP2fK_h68CFYODDgodIVxL_g
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontelbaar veel.
Je kunt schade toebrengen aan je huid of aan je ingewanden (zelf-intoxicatie)
Je kunt het direct doen (zelf) of indirect (op oorlogspad).
Je kunt ook dingen laten (zelfzorg, aetsenbezoek).
Heb je wonden dan kun je die laten infecteren.
Je kunt met je blote handen letsel toebrengen of met een voorwerp.
Roekeloos gedrag zou je ook onder automutileren lunnen scharen want daardoor kun je ook jezelf beschadigen. Reken je alleen de keren dat het daadwerkelijk is gelukt of ook de poging.
Er zijn duizenden manieren om te automutileren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In wezen is er 'slechts' één soort automutilatie..maar er zijn velerlei wijzen om de zelfbeschadiging te realiseren.

Ik wil de talloze mogelijkheden om jezelf te beschadigen niet opnoemen aangezien ik de mensen..vaak meisjes.. die eronder lijden niet op ideeën wil brengen.

Wat je zeker in je presentatie moet opnemen is het feit dat het beslist nooit 'een roep om aandacht 'betreft.

Als dat namelijk wèl het geval zou zijn, zouden vele meisjes die het doen niet zoveel moeite doen om te voorkomen dat anderen hun littekens onder ogen krijgen.

Benadruk ook zeker in je presentatie dat het vrijwel altijd om een uiting van een groot verdriet gaat.

Hopelijk heb je iets aan deze kleine uiteenzetting en zo niet..beschouw het dan maar als belangrijke informatie voor hen die er weinig vanaf weten want er is veel te weinig begrip voor degenen die zichzelf beschadigen.

Het is een 'heel mooi' onderwerp dat je genomen hebt..een onderwerp dat mij zeer aan het hart gaat.

Veel succes met je presentatie!

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het kader van godsdienst, denk ik gelijk aan Filipijnse en Italiaanse flagellanten op goede vrijdag.
(Italië: Nocera Terinese; Filipijnen: vooral in/rond Manilla.)
Op de Filippijnen zijn mannen die zich laten kruisigen, zie bijvoorbeeld hier: http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/buitenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2010/04_april/02/buitenland/pasen-filipijnen-flagellanten-kruisigen.xml
Tot zeker in de jaren '60 kwam zelfkastijding nog voor in kloosters: http://www.rnw.nl/nederlands/article/zelfkastijding-tot-de-jaren-60-normaal-kloosters
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ER zijn 4 vormen :
1) jezelf snijden
2 ) je zelf schaafwonden aanbrengen
3)Met je hoofd of ander lichaamsdelen tegen een muur aankloppen .
4) Je wonden op krabben . Dat is de makkelijkste en minst pijnlijke manier maar wel het meest opvallend .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing