Waar of hoe kan je hulp krijgen als je niet meer weet hoe je met (de oorzaak van) stress moet omgaan?
Psycholoog vind ik te ver gaan. Ik weet gewoon even niet hoe ik een bepaald situatie moet aanpakken. Die situatie geeft me namelijk veel stress, en dat ik het niet weet op te lossen ook (ben gewend alles zelf te kunnen).
Toegevoegd na 44 minuten:
De hoofdoorzaak is/lijkt relatieproblemen.
Veel van de mensen om me heen zullen het ook niet begrijpen, vrees ik. Daarnaast heb ik een zware studie, wat mij ook niet echt de tijd en rust gunt die ik eigenlijk wel nodig heb.
kon er dus niet onderuit, en merkte dat ik het naambordje veel erger vond dan een psych zelf. achteraf bleek dat ie ADHD heeft, en ik ben blij dat ik niet aan het modderen ben gebleven ermee. hoe dan ook, ik hoop dat je ook zonder psych weer de regie terug krijgt en weet wat je kan doen om dingen te veranderen en wat aan de antwoorden hier hebt. succes!
Maar ik heb, of het nou wel of niet terecht is, meer moeite om iemand te vertrouwen dan een gemiddeld persoon. En dat is het hoofdprobleem in mijn relatie. Dank
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.