Hoe voorkom ik blokkades?
Ik ben een man, 21 jaar en heb ongeveer een jaar een relatie. Een maat van me heeft ditzelfde probleem. Ik heb een fulltime baan, verdien leuk en maak muziek als hobby. Overal waar we komen wordt onze muziek gewaardeerd en hebben al best een aantal keer opgetreden. Maar ik voel me uitzichtloos. Ik vraag me af wat ik hier elke dag doe. Werken, thuiskomen, relaxen om de volgende dag weer hetzelfde te doen. Dat is niet wat ik wil. We willen al een jaar lang een videoclip maken om onze hobby door te zetten maar worden op de een of andere manier geblokkeerd, door ons zelf. We twijfelen elke dag, bij elke keuze en komen zo in een negatieve sleur. Ik denk al jaren over reizen in m'n eentje, ik heb een gevulde spaarrekening en kan verlof opvragen maar op de een of andere manier wordt ik toch tegengehouden. Ik heb 2 jaar geleden een psycholoog bezocht, en weet nu wat ik fout doe. Als ik iets doe ga ik er voor de volle 100 % voor en lukt het me meestal ook. Maar ik kom niet tot de stap om het te doen. We wimpelen alles af, of we voeren iets uit omdat we daar afspraken over gemaakt hebben en komen dan weer tot de conclusie dat het niets gaat helpen. Ik probeer regelmatig naar feesten te gaan en opstap te gaan, maar het probleem zit daar niet in. Ik wil niet over 10 jaar terugkijken en denken: had ik dat maar gedaan. Ik twijfel, ben perfectionistisch en wil hier vanaf. Ik wil dingen doen die ik leuk vind, ik heb het geld er voor. Alleen niet het duwtje in de rug wat ik nodig heb.
Maakt de oplossing van dit ' luxe' probleem makkelijker lijkt me.
Misschien krijg je de kans nooit meer, dus niet meer twijfelen maar doen, waar ben je bang voor?
Dan zou je moeten kijken hoe reëel je verwachtingen zijn. Of zet jezelf op blanco, met het niet geschoten is altijd mis.
Ook al voldoen dingen niet aan je verwachtingen toch kunnen ze heel waardevol zijn.
Eigenlijk geeft ie zelf al het antwoord. Zorg dat je geen spijt krijgt als je terug kijkt. En natuurlijk weet hij dat het misschien niet slaagt. Maar zeker weten weet je pas aan het eind.
Ik zou zeggen spring!!!! Begin desnoods klein. Ga 3 maanden naar australië.. En zo kijken of het bevalt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.