Hoe kom ik van het gevoel af, dat ik in dienst sta van mijn eigen leven?
De laatste tijd heb ik steeds meer het gevoel, dat ik geleefd wordt.
Steeds vaker gebruik ik de zin "Ik Moet"
Een paar voorbeelden:
Ik moet nog:
stofzuigen, dweilen, afwassen, mn administratie opruimen, bollen planten, bloembakken maken / kopen, sporten, de was doen, auto wassen etc.
Het lijkt wel dat ik geen tijd voor mezelf heb. Dat er altijd wel iets boven mijn hoofd hangt, dat er nog iets gedaan moet worden.
Als ik er over nadenk zou dat niet moeten kloppen, ik ben single, werk fulltime en heb geen verplichtingen. Ik zou toch ergens gewoon eens klaar moeten zijn voor mijn gevoel.
Laatst heb ik voor het eerst een dagje voor mezelf genomen en ben ik naar de sauna gegaan. Heerlijk ontspannend, maar op het moment dat ik mijn huis weer binnen stapte,was dat gevoel weg.
Het wordt steeds moeilijker om de energie op te brengen om mijn "moetjes" af te werken...
En als ik het nu in mijn eentje al dit gevoel heb, hoe moet het dan als ik ooit een gezin krijg?
Hebben jullie tips hoe ik hiermee om moet gaan, of hoe ik mijn leven meer kan stroomlijnen?
Toegevoegd na 49 minuten:
Kijk je zou denken dat ik een perfectionist ben..... nou verre van dat. In uitstellen ben ik ook een kei.
Als ik het geld had had ik een schoonmaakster genomen.
Ben verschrikkelijk efficient en als ik me kwaad maak kan ik het hele huis, grondig schoonmaken in 4 uur.
maar het probleem is dat zodra je een taak af hebt, de volgende zich weer aandient...
ik zou mijn vrije tijd volledig kunnen vullen met moetjes...