moet ik langs de psycholoog? ja of nee?
ik werd vooral gepest door de jongens uit mijn klas, vanwege mijn uiterlijk. Ik was wel lelijk, dat geef ik toe, maar doordat ik gepest werd ben ik erg onzeker geworden en heb ik nergens meer vertrouwen in en ik voel me ook niet op m'n gemak bij jongens, dan vraag ik me af hoe lelijk ze mij vinden of hoe raar ze mij vinden. Bijna niemand weet hoe erg onzeker ik ben omdat ik het best goed kan verbergen. Ook hebben twee vriendinnen van mij, mij in de steek gelaten (ik weet niet of je dat wel een vriendin kan noemen) hierdoor heb ik nóg meer moeite met het vertrouwen van mensen en heb ikh et idee dat iedereen mij in de steek zal laten. Ook al iemand mij een complimentje geeft, heb ik het idee dat diegene dat alleen zegt om aardig te doen en het eigenlijk niet meent, of dat echt zo is weet ik niet. Toen ik dit allemaal aan 'n vriendin vertelde zei ze dat ik misschien een keer langs een psycholoog moet gaan, ik weet niet of ik dat moet doen. Ik heb dan het idee dat ik me aanstel.. Wat moet ik doen en hoe moet ik er nou mee omgaan? Wordt het erger als ik geen hulp zoek?
Of iemand anders jou niet aantrekkelijk vind is hun probleem, niet het jouwe.
iemand die er zelfverzekerd bijloopt durven ze meestal niet aan te beginnen uit angst zelf het haasje te zijn. succes en sterkte
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.