zijn er natuurlijke middelen die tegen psychose en dissen werken>?
Momenten van afwezigheid noemt men concentratiestoornissen. Daar helpt bv concentra tegen.
"Dissociatie wordt veroorzaakt door angst. Normaal gesproken volgt op angst een vecht- of een vluchtreactie. Indien men niet kan vechten of vluchten, en men gedwongen is in een angstige situatie te blijven, kunnen de hersenen besluiten zich te onttrekken aan de wereld. Hebben de hersenen de dissociatie eenmaal ontdekt, dan kunnen ze dit ongevraagd gaan herhalen. Zo kan men gaan dissociëren op momenten dat men akelige herinneringen zich bijna herinnert. De hersenen schakelen zich als het ware uit. De persoon staart wat voor zich uit, is 'van de wereld'. Mensen hebben 'gaten in hun dag' ze kijken ze op de klok, voor hun gevoel vijf minuten later is het opeens drie uur later. Ze hebben geen herinneringen aan de afgelopen drie uur, en waren helemaal 'weg'." Dissociatie kan onderdeel zijn van een andere stoornis (zoals borderline), maar het kan ook een stoornis an sich zijn, met 5 verschillende vormen:
Dissociatieve amnesie
Dissociatieve fugue
Dissociatieve identiteitsstoornis
Depersonalisatiestoornis
Dissociatieve stoornis nao
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dissociatieve_stoornis
Ik heb zelf soms hele periodes erg veel last van dissociatie,dus ik weet wat je bedoelt.
Mijn ouders en broers merken dat gelijk ik maak dan een sterk afwezige indruk en reageer dan bijna niet.
Ik heb het onlangs ook buiten gehad en toen werd ik bijna aangereden omdat ik dan bijna niets meer merk van de dingen om me heen,gelukkig was m'n broer bij me,van hem mag ik niet eens alleen meer weg,zo bezorgd is hij.
Ik voel me op zulke momenten eigenlijk wel prettig,dan leef ik ff in mijn eigen,veilige wereldje..
gaat iemand wel onbewust op de automatische piloot, of kiest iemand ervoor om bewust even zich terug te trekken omdat dit veel prettiger kan zijn in sommige situaties? http://nl.wikipedia.org/wiki/Dissociatie_(psychologie)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.