Hoe komt het dat ik steeds vaker onthoud wat ik gedroomd heb?
Sinds een week of twee word ik steeds vaker heel verward wakker, dan ben ik wel wakker maar dan is mijn droom nog half bezig, soms word ik dan erg verdrietig of heel bang. Gelukkig houd dat gevoel meestal na een paar minuten wel op maar vroeger wist ik nooit wat ik droomde en nu wel ineens. Gisteren had ik een droom die mij erg verward heeft. Ik was alleen thuis en had een jurk aan. Opeens kwam mijn moeder mijn droom binnen met de boodschap dat we uit eten gingen met vrienden en ik mee moest, daar schrok ik enigzins van omdat ik er nou niet echt op gekleed was. toen ik zei oke ik ga me omkleden werd er gezegd dat daar geen tijd voor was en ze blij was me eindelijk in een jurk te zien of iets dergelijks. Een soort coming out. Later in het restaurant maakte niemand er een probleem van dat ik een jurk aan had. Toen ik wakker was duurde het lang voordat ik me realiseerde dat ik geen coming out gehad had en was bijna aan het ontbijt verschenen in een jurk. Dat soort dromen heb ik vaker de laatste tijd met 's ochtends standaard het onvermogen om verbeelding en werkelijkheid uit elkaar te houden. Ergens ben ik hier wel bang van.
zouden deze dromen een diep verlangen weerspiegelen ofzo?
Ik moet erbij zeggen dat ik al erg lang met mijzelf in gevecht ben over of ik mij wel thuis voel in mijn lichaam, en de laatste tijd begint mijn vrouwelijke ik erg te overheersen en ik heb voor mijzelf ook toegegeven dat dat een stuk van mij is en niet weggedrukt kan worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.