Waarom durf ik geen spijkerbroek te dragen?
Ik ben autistisch, en 17 jaar. Ik wordt op school altijd gepest, omdat ik altijd een trainingsbroek draag. Nu wil ik de stap maken om een spijkerbroek te dragen. Vroeger hebben mijn ouders dit wel geprobeerd, maar was ik te koppig. Ik heb vaak geprobeerd dit met mijn ouders te overleggen, maar het is nooit gelukt.
Help?!
Toegevoegd na 38 minuten:
Ik wilde ook nog even zeggen dat ik mijzelf te dik vindt om een spijkerbroek te dragen, als ik normaal was geweest, had ik een spijkerbroek aan, maar ik ben 17 jaar, 1,90 lang en weeg 88 kilo! Dat is veel te dik, vindt ik zelf.
zelf draag ik bijna alleen maar jeans, maar damn wat een missie is het zeg!!! (behalve jeans ook ASS in mijn 'bezit') mijn zoontje gaat op ASS/autisme onderzocht worden (heeft diagnose ADHD dus behoort tot de kanshebbende)
hij háát bepaalde kleding helemaal kriegel en naar wordt ie van bepaalde dingen. zo heeft hij het heel snel warm, bv. labeltjes in zijn kleding kom je echt niet tegen.
vanaf 3 jaar heeft ie dit niet kunnen verdragen aan zijn lijf. schoenen met veters zijn bij hem ook geen succes. hij wil ze wel aan als het sportschoenen zijn want daar is hij helemaal weg van, maar kan alleen al door het strikken van de veters totaal van de kaart raken, ook al kan hij net als het zoontje van stippel veterstrikken.
nu zijn het veterschoenen met dubbele knoop die loeivast zitten, maar met een rits voor het aan en uit trekken.
dat gaat weer wel, al moet ik zegen dat veters zelf al enorm triggeren tot frustratie als ze 'niet goed' zitten. als ie thuis komt is het eerste wat ie doet: kleren uittrekken. een pyjama wil hij niet aan (hooguit een t shirt) vanaf een jaar of 3 deed ie al zijn sokken uit: ze zitten 'slap'. dan zat de hak van de sok net iets boven of onder of naast zijn hak, en ergerde zicht rot om het om de haverklap weer helemaal goed te doen. ander 'bekabelden' zijn nu eenmaal anders met dit soort dingen, zelf maak ik er geen probleem van. niet voor mijn zoontje en ook niet voor mezelf.
iedereen moet zich prettig kunnen voelen, en wat je daar voor aan hebt of juist weer niet draagt maakt toch geen bal uit?
Waren de antwoorden daar dan toch niet voldoende?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.