Zijn er verschillende manieren van vergeven en zo ja: welke? Graag met toelichting en eventueel met bronvermelding.
Het gaat mij, met nadruk, niet om meningen.
Ik heb meer vervolgvragen betreffende dit onderwerp, maar zal die later stellen door deze vraag uit te breiden, zoals in de richtlijnen vermeld staat.
Toegevoegd na 16 uur:
Wat zijn de gevolgen van vergeven?
Bijvoorbeeld voor de geestelijke- en lichamelijke gezondheid.
Toegevoegd na 19 uur:
Ik ben geïnteresseerd in welke gevolgen vergeven heeft voor zowel de lichamelijke- als de geestelijke gezondheid.
Hoe dan ook, er zijn bronnen die zeggen dat alle ziekte komt uit niet vergeven (bv Louise Hay, je kunt je leven helen). Als je niet vergeeft hou je het vast in je lichaam en in je systeem. er zijn ook bronnen die zeggen dat je dan de ongewenste situatie telkens weer naar je toetrekt. Een goede hulp om te kunnen vergeven vind ik EFT. Hierover vind je heel wat op internet.
Over meer vrage stellen over hetzelfde onderwerp; dit is wat erover in de richtlijnen van GV staat: "Het is niet toegestaan om herhaaldelijk en in korte tijd over één onderwerp vragen te stellen, ook niet met kleine nuanceverschillen. Het is daarbij niet van belang of deze vragen door één, dan wel door meerdere personen worden gesteld. Vervolgvragen dienen te worden gesteld door de eerder gestelde vraag uit te breiden. Daarbij kan eventueel de tijd die de vraag openstaat worden verlengd."
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.