Ik heb een auto ongeval gehad waarbij niemand letsel op liep. Nu durf ik niet meer in DIE auto te rijden. Kan ik dan wel psychische hulp krijgen??
Het auto ongeval was niets ernstigs, voor de meeste. Er vielen beton brokken op de auto van mijn vriend, waar ik toen in reed. Behalve erg (heel erg) geschrokken, had ik verder niets.
De auto heeft een maand bij de garage gestaan, en ondertussen hadden we een auto (automaat) van mijn moeder. Daar reed ik regelmatig in, en had nergens last van.
Vanavond wilde ik met de auto van mijn vriend (de auto van het ongeluk) even weg, maar ik was bang. Mijn benen trilden en ik kreeg een soort paniek aanvalletje. Toch ben ik gaan rijden, en dit had ik de hele tijd. Ik weet niet waarom, maar ik was bang..
Terwijl ik dit niet had bij mijn moeders auto.
Nu is het zo dat je met psychische hulp van rij angst af kunt komen. Maar ik heb geen rij angst, maar dit heb ik alleen in de auto van mijn vriend.
Kan ik die hulp dan alsnog krijgen, als dit niet vanzelf weg gaat??
Ik vraag me af of de huisarts je door zal verwijzen. Het klinkt niet als een probleem dat complex of ernstig is. Ik denk dat de huisarts je adviseert het nog even aan te zien, of om naar een vrijgevestigde peut te gaan. Een indicatie voor een ggz instelling lijkt me niet nodig. Als ik eerlijl ben. Neemt niet weg dat ik het voor jou wel erg rot vindt!!!
Als je naar een loog gaat denk ik dat je met een paar gesprekken wel geholpen kunt zijn. Ik hoop dat je krijgt wat je nodig hebt. En t mooist zou zijn als je volgende rit in die auto met minder angst verloopt, en dat je bij t ritje daarna gewoon angst-vrij bent! Succes hoor!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.