Wat moet ik allemaal doen als ik weet dat ik een depressie heb?
Ik heb al anderhalf jaar met een depressie rondgelopen. Ik dacht dat ik me aanstel en praatte hier met niemand over. Nu dat school heel erg slecht gaat ( instroom februarie) en bijna niks heb gehaald begin ik me zorgen te maken. Ik heb nog nooit eerder van me leven moeite gehad met school en deed minimaal en haalde gemakkelijk 7 en 8tjes. Nu maak ik mezelf kapot voor een 4. Verder merk ik dat ik altijd contact vermijd en dat ik vrienden verlies doordat ik altijd afwezig ben. Ik ben nog niet naar de dokter gegaan omdat ik me hiervoor schaam en ik vrees erg voor de kosten die ik niet kan betalen en bij ib groep heb ik een grote schuld. Nu vind ik het genoeg en ik wil maamdag de huisarts bellen maar wat gaat me dit kosten, waar kan ik geld lenen? En hoe zit het me school want ik heb al een jaar vertraging waardoor ik bij ib groep al een grote schuld heb opgebouwd plus 3000 euro boete door studievertraging . Ik weet het niet meer wat moet ik doen?
In ieder geval naar de huisarts, dat kost je niets.
Ga eens kijken of je wel de goede studie gekozen hebt....
En over de ib groep hoef je je geen zorgen te maken... Ook al zou je moeten terug betalen.... Dat gaat pas in als je een baan hebt en het kan betalen, dan zijn het maar een paar 10tjes per maand
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.